• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 16.12.13, 14:12

Kilomeetripõhine automaks Soome?

Soome automaksudes võib ees oodata radikaalne reform, kui Jorma Ollila juhitud töögrupi esmaspäeval transpordiministrile esitatud ideed toetust leiavad.
Ettepanek on asendada Soome praegused automaksud kilomeetripõhise maksuga, mille suurus on keskmiselt 3,3 senti kilomeetrist. Keskkonnasäästlikumate autode omanikud ning hõreasustusega piirkondade elanikud maksaksid madalama määra alusel kui linnas elavate suuremate ja rohkem kütust neelavate autode omanikud.
Uuest kilomeetripõhisest maksust oleksid priid autoveod ja avalik transport, vahendab Soome YLE.
Töögrupi arvutuste järgi jääksid maksukulud autoomanikele, kes sõidavad aastas keskmiselt 17 000 kilomeetrit, samaks. Maks kasvab koos läbitud kilomeetrite arvuga, nii et kui vähem sõita, saab maksukulu ka vähendada.
Töögrupi ettepanek on jõustada kilomeetripõhine maks 2025. aastast.
Privaatsuse küsimused ei peaks Jorma Ollila arvates reformile takistuseks saama. Andmete kogumine oleks satelliidipõhine ning need koondatakse iga autoomaniku "kontole". Sealt läheb info maksuametisse, kus nähtav on vaid see info, mis on vaja maksustamiseks. Sõiduki liikumise jälgimine reaalajas ei ole Ollila sõnul pakutud lahendusega võimalik.
Süsteemi käivitamiseks vajalik tehnoloogia maksaks ca 130 miljonit eurot. Autoomanikud peaksid sõidukisse paigaldatud satelliit-jälgimisseadme eest maksma kümme eurot aastas.
Nokia eksjuht Ollila väidab, et taoline maksustamine aitaks aastas ära jätta ligi 30 miljonit autosõitu. Kõik vajab aga poliitilist otsust, mida praegu veel ei ole. Soome transpordiminister Merja Kyllönen ütles täna, et kõige parem oleks taoline süsteem juurutada etapiviisi ning pika üleminekuaja järel.

Seotud lood

Uudised
  • 23.12.13, 06:30
Siim Kallas: kui keegi meist kahest, siis Kaja
Kui keegi meist kahest, siis tütar, vastab Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas Äripäeva küsimusele, kas ta võiks aidata Reformierakonna reitingut tõsta.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele