Soome automaksudes võib ees oodata radikaalne reform, kui Jorma Ollila juhitud töögrupi esmaspäeval transpordiministrile esitatud ideed toetust leiavad.
Ettepanek on asendada Soome praegused automaksud kilomeetripõhise maksuga, mille suurus on keskmiselt 3,3 senti kilomeetrist. Keskkonnasäästlikumate autode omanikud ning hõreasustusega piirkondade elanikud maksaksid madalama määra alusel kui linnas elavate suuremate ja rohkem kütust neelavate autode omanikud.
Uuest kilomeetripõhisest maksust oleksid priid autoveod ja avalik transport, vahendab Soome YLE.
Töögrupi arvutuste järgi jääksid maksukulud autoomanikele, kes sõidavad aastas keskmiselt 17 000 kilomeetrit, samaks. Maks kasvab koos läbitud kilomeetrite arvuga, nii et kui vähem sõita, saab maksukulu ka vähendada.
Töögrupi ettepanek on jõustada kilomeetripõhine maks 2025. aastast.
Privaatsuse küsimused ei peaks Jorma Ollila arvates reformile takistuseks saama. Andmete kogumine oleks satelliidipõhine ning need koondatakse iga autoomaniku "kontole". Sealt läheb info maksuametisse, kus nähtav on vaid see info, mis on vaja maksustamiseks. Sõiduki liikumise jälgimine reaalajas ei ole Ollila sõnul pakutud lahendusega võimalik.
Süsteemi käivitamiseks vajalik tehnoloogia maksaks ca 130 miljonit eurot. Autoomanikud peaksid sõidukisse paigaldatud satelliit-jälgimisseadme eest maksma kümme eurot aastas.
Nokia eksjuht Ollila väidab, et taoline maksustamine aitaks aastas ära jätta ligi 30 miljonit autosõitu. Kõik vajab aga poliitilist otsust, mida praegu veel ei ole. Soome transpordiminister Merja Kyllönen ütles täna, et kõige parem oleks taoline süsteem juurutada etapiviisi ning pika üleminekuaja järel.
Seotud lood
Kui keegi meist kahest, siis tütar, vastab Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas Äripäeva küsimusele, kas ta võiks aidata Reformierakonna reitingut tõsta.
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele