• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,63
  • 18.02.09, 13:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ela, võitle, võida! Ehk lugu kahest julgest Eesti ettevõttest

Raskel ajal on turundusse panustamine mõistlik tegevus – lisaks teooriale kinnitavad seda paljud näited riikidest, kus turumajandus on aastakümneid toiminud.
Kuigi järelduste tegemiseks Eestis on meie tänane keeruline majandusolukord veel kestnud liialt lühidalt, on juba meilgi näiteid ettevõtetest, kes on suutnud turunduskulude kärpimata jätmisest loorbereid lõigata. Allahindluste ja protsendisadude rägastikus on osanud teiste seast edukalt silma paista näiteks kaks (juhuslikult sarnase nimega) ettevõtet - Saksa Auto ja Saksa Takso.
Saksa Auto kampaania "Meil on kahju, kuid meid lohutab see, et Teie kasu saate" oli nii edukas, et lükkas neli korda suuremate müüginumbritega troonilt autoturu pikaajalise liidri Toyota. Volkswagen oli Subaru kõrval üks vähestest markidest, mille müük jaanuaris võrreldes eelmise aasta keskmisega kasvas ja seda 13% võrreldes 62% üldise turulangusega. 1,5 miljoni kroonise kampaania tasuvuse kokkuvõte tehakse märtsi lõpus, kuid ettevõte on juba täna tulemuse suhtes optimistlik.
Seni suhteliselt vähetuntud pooleaastane taksofirma Saksa Takso suutis aga oma ühe tasuta taksosõidu päevaga tõsta nõudlust lausa kolm korda võrreldes kampaaniaeelse perioodiga. Tasuline reklaamikampaania oli suhteliselt väiksemahuline (raadioreklaam ja Õhtulehe internetiportaal), ent kõvasti kasu lõigati tasuta meedialt – uudis levis pea kõigis suuremates Eesti internetiportaalides ja meediaväljaannetes. Saksa Takso juhatuse liikme Andrea Tederi sõnul oli eesmärk jõuda iga taksoteenust kasutava tallinlase telefonini ja tulemus ületas kõik ootused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi tibusid loetakse sügisel, annavad need näited kindlust väita, et turundus ei ole pelgalt turundusinimeste väljamõeldud müügiargument. Keerulistes tingimustes mängitakse väga oluliselt ümber kogu turg ning ei kõla usutavalt, et võitjaks osutub ettevõtja, kes kärbib kõik kulud miinimumini. Puhtalt lootusest, tõusta fööniksina tuhast siis, kui ajad paremaks lähevad aga ei piisa. Parem võidelda, kui pikaajaliselt hingamisaparaadi all vegeteerida.
Artikli autor Tanel Voorel on Ambient Marketingi juhatuse liige.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele