Valijatele võiks jätta vähemalt mulje, et seaduse uusi paragrahve ei tulistata puusalt, leiab Äripäeva ajakirjanik Urmo Andressoo.
- Urmo Anderssoo Foto: Andras Kralla
Õlletootjate sõnul kaotab riik uue lahja alkoholiaktsiisi jõustudes maksudena üle 100 miljoni euro aastas. Kohalik õllemüük pidavat vähenema 60%. Seda, kuidas arvudeni jõuti ning kuivõrd usaldusväärsed need on, ei tea. Pole veel leidnud kohta, kus meedias kõlanud hirmutavate numbrite tagamaa oleks lahti seletatud. Siiski, vähemalt üks konflikti osapool on tulnud mingisuguste rehkendustega lagedale.
Teise kohta sama öelda ei saa. Neljapäevasel valitsuse pressikonverentsil sõnas verivärske kaitseminister Margus Tsahkna, et enne lõplike järelduste tegemist (aktsiisitõusu mõjust majandusele – toim) tuleb ära oodata rahandus- ja majandusministeeriumite analüüsid.
Ehk tasuks analüüsid ära teha enne, kui konkreetsed numbrid koalitsioonileppesse sisse kirjutada ning avalikkusele välja käia? Tsahkna öeldu põhjal jääb mulje, et 2,2kordne aktsiisitõus tõmmati üheskoos Jüri Ratase ja Jevgeni Ossinovskiga loosirattal välja, helistati rahandusministeeriumisse ning öeldi: „Kuule jah… 2,2 saime. Tehke selle järgi. Mhm. Tänud.“
Tegelikkuses pole seadusloome meie armsal kodumaal niivõrd jabur. Kuid võiks ka natukene pingutada ning jätta valijatele mulje, et uusi paragrahve ei tulistata puusalt. Kui tarvilik teave on puudu ja mõjuanalüüsid pooleli, ei saa ega tohikski konkreetset lubadust välja karjuda. Argumentatsioon võiks ikkagi seadust vedada, mitte sellel järel lohiseda.
Seotud lood
Minister Jevgeni Ossinovski piiriüleste alkoholipiirangute kava juures jääb mulle Eesti ajalugu ja Euroopa Liidu eesmärke arvestades arusaamatuks viide rahva moraalile, kirjutab advokaat Carri Ginter Facebookis.
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.