Iduettevõtte väärtuse määramisel pole traditsioonilised tulu-, turu- või netovara meetodid sobilikud, eri arengufaasides tuleb kasutada eri lähenemist, kirjutab PwC tehingute nõustamise juhtivkonsultant Kristjan Jalakas.
Ettevõtte väärtuse hindamine ei ole oma olemuselt täppisteadus, mis saab veelgi ilmsemaks, kui soovitakse hinnata iduettevõtet ehk start-up'i. Iduettevõtetel on tavaliselt negatiivsed, kuid kasvavad rahavood, puudulikud ajaloolised finantsandmed ja prognoosid ning sageli pole kontseptsiooni toimivust veel tõestatud (proof of concept).
Internetiühenduse olulisust on raske üle hinnata – see on nüüdseks nagu enamiku ettevõtete selgroog. Ühenduse tõrkumine võib töö täiesti seisata ning tuua kaasa tuhandeid või isegi kümneid tuhandeid kahju. See mõjutab tööviljakust, küberturvalisust, kliendikogemust, töötajate rahulolu – ning võib hakata pärssima isegi ettevõtte arengut.