• OMX Baltic0,72%302,51
  • OMX Riga−0,11%892,4
  • OMX Tallinn0,11%2 068,92
  • OMX Vilnius0,32%1 198,28
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,59%8 786,98
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,72%302,51
  • OMX Riga−0,11%892,4
  • OMX Tallinn0,11%2 068,92
  • OMX Vilnius0,32%1 198,28
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,59%8 786,98
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 07.12.13, 13:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti teed ei vaja maksustamist

Pikka aega on käinud diskussioon, et praegu Eestis kehtiv raskeveokimaks tuleks asendada teemaksuga. Valitsus on aga selgitanud, et Euroopa Liidus on raskeveokimaks kohustuslik ja kõik need riigid, kel seda pole, peavad maksu lähiajal kasutusele võtma. Nii et raskeveokimaksust Eesti loobuda ei saa, kirjutab DSV Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp.
Mis puutub aga lisaks veel üldise teemaksu kehtestamisse, siis väidetavalt on valdav osa Eesti teedel sõitvatest raskeveokitest siinses registris. Seega välismaistelt vedajatelt laekuv maksutulu oleks kordades väiksem kui Eesti vedajatele langev täiendav maksukoormus. Seepärast pole teemaksu ka seni kehtestatud. Kuigi oleks huvitav tutvuda vastava statistikaga.
Mõnes teises riigis kehtiva teemaksu tõttu ei ole meil jäänud ükski vedamisotsus tegemata, küll aga on selle administreerimine üksjagu tülikas.
Ilmselt vaataksin kogu teemale teise pilguga, kui töötaksin rahandusministeeriumis ning ei saaks eelarve tulusid ja kulusid kuidagi tasakaalu. Siis võiks Euroopa Komisjoni ettepanek kehtestada igas riigis kõigile liiklejatele võrdsed teemaksud isegi meeldida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu olen aga igasuguste täiendavate maksude vastu. Et siis paraneks Eesti teede kvaliteet oluliselt, on minu arvates müüt, kuna teemaksuna kogutav raha ei saa Eesti väiksust arvestades olla märkimisväärne. Ettepanek maksustatud teelõikude kasutuselevõtmisest ei sobi aga Eestile üldse. Suunata raskeveokid seeläbi suhteliselt vähe arendatud kõrvalteedele oleks erakordselt liiklusohtlik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele