Apple’i üks asutajaid Steve Wozniak rõhutab, et iga toote või teenuse arendamise puhul on turundusel keskne väärtus.
Wozniak kõneles Londonis peetud turundusfestivalil eduka ettevõtte nii-öelda koostisosadest. Ta märkis, et enne rahast unistamist peaksid kõik ettevõtted panustama hea ja tugeva toote arendusse. Vähemoluline pole see, et ettevõtja ise tunneks, et tema ärimudel on töötav, vahendab CNBC.
“Kõige olulisem on turundus,” rõhutas Wozniak. “Kui Mike Markkula (ingelinvestor ning Apple’i teine juht – toim) Apple’isse tuli, hakkas ta meile kohe õpetama turundusnippe. Ta õpetas toona 21aastasele Steve Jobsile disaini aluseid ning samuti seda, kuidas suhelda meediaga ehk kuidas avalikkusele oma toodet tutvustada ning kuidas arvuteid üldse kirjeldada. Steve’ist sai suurepärane turundaja meie suure ning edukale projektile Apple II-le,” jutustas Wozniak.
Haridus ei tee heaks
Ta selgitas, et iga ettevõtte puhul on inseneriteadus väga oluline, kusjuures inseneri teeb heaks tema sobivus tootega, mitte see, missuguseid hindeid ta on koolis saanud. “Leia näiteks keegi, kes on kodugaraažis midagi valmis ehitanud,” soovitas Wozniak ettevõtjatele, kelle peas küpseb soov muuta tehnoloogiamaailma.
Wozniak on Apple’i puhul tuntud kui Apple I operatsioonisüsteemi, trükkplaadi ning riistvara disainer. Samuti oli Wozniak üks juhtivaid tegelasi Apple II disaini juures.
Ettevõtja kõneles samuti sellest, mida ta arvab Steve Jobsist tehtud filmidest, kus ka tema tegelaskuju on olulist rolli mänginud. “Iga film on mulle meeldinud. Need filmid ei pruugi küll olla täpsed, ent mind on igas filmis kujutatud kui väga tarka ning toredat,” jäi Wozniak enda kujutamisega Apple’i kultusjuhist kõnelevates filmides rahule.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.