Detsember oli automüüjatele USAs järjekordne hea kuu, mis suurendab tõenäosust, et automüük kasvas riigis esmakordselt ajaloos seitsmendat aastat järjest. 2017. aastaks ootavad analüütikud pigem langust.
USA suurim autotootja
General Motors teatas detsembris 10-protsendilisest müügikasvust, kui analüütikud ootasid kasvuks 4,4%.
Ford müüs sõiduautosid 0,1% ja Nissan 9,7% rohkem, ehkki mõlemalt oodati langust vastavalt 2,1% ja 2,8%, vahendab Bloomberg.
Fiat Chrysler, mis lõpetas väikeste ja keskmise suurusega sedaanide müügi, teatas 10-protsendilisest langusest, kuid prognoositi 14-protsendilist langust.
2017. aastale vaatavad analüütikud vastu pessimistlikumalt – automüük peaks kahanema 200 000 sõiduki ehk umbes ühe autotehase tootmismahu võrra. Arvatakse, et kasv jätkub luksusautode segmendis, kuid madalama sissetulekuga tarbijaskonna võimalusi enam nii heaks ei peeta.
„Kõrgemad intressimäärad, lisateenistuse kahanemine ja finantseerimisvõimaluste arvatav kitsenemine tõenäoliselt pärsivad alanud aastal edasist kasvu,“ kommenteeris Barclaysi analüütik Brian Johnson.
Kui kogu detsembrikuu automüük näitab aastases võrdluses tõusu või ei lange üle 2 protsendi, ületatakse 2015. aasta müüginäit, mis oli ligi 17,5 miljonit sõiduautot ja kergveokit.
Fordi ja General Motorsi aktsia on tõusnud täna New Yorgi
börsil üle 4 protsendi.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?