Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rongilt maas ja (veel) hea meel

    Investor ToomasFoto: Anti Veermaa

    Ei saanud sel nädalal rahulikult ühtegi lehte lahti võtta – igalt poolt vaatas vastu lugu suurest krüptomüntide vereööst.

    Eks meedia erutusest võib aru saada: 2009. aastal loodud bitcoin „avastati“ laiema avalikkuse jaoks alles eelmisel aastal, krüptomündi suure sõidu ajal. Kui mingi asi oma väärtuse kümne- või kahekümnekordistab, siis on see isegi binaarsete optsioonide, langusele panustavate ETFide, valuutakursse manipuleerivate pankade ning 100kordse võimenduse ja riskantsete sendiaktsiatega harjunud finantsmaailma jaoks magus leid. Tavaaktsiad, mille taga on reaalsed ettevõtted, olid ühtäkki unustatud. Räägiti ICOdest (krüptomüntide esmapakkumine).
    Mis seal salata, see oli hetk, kus ma end korraks vana ja väsinuna tundsin. „Miks sa ometi ei pane raha sinna, vaata, kuidas see kasvab,“ sosistas ahnus. Aga mõistuse hääl sai võitu – räägin juba aastaid seda juttu, et ära pane oma raskesti teenitud raha varasse, millest aru ei saa. Kuidas ma siis ise selle noa otsa komistan...
    Ja vot bitcoinist ma aru ei saa, sel pole ju fundamentaalset väärtust ollagi – mis ei tähenda, et ta ei võiks asjana iseeneses hea olla. Just selles osas, kuidas need hinnaliikumised ikkagi toimuvad ja kes selle taga on. Ma olen harjunud sellega, et kui Tallinki kauplemismaht ja aktsia hind midagi imelikku teevad, siis lähen kibekiiresti aktsiaraamatute manu ja vaatan, kes seda raha seal liigutas. Näen näiteks kohe ära, et ohoo, Infortari mehed on müünud – selge sott.
    Aga krüptoraha puhul on keerulisem. Pealegi, räägitagu mulle sellest detsentraliseeritusest pealegi, aga ikka kipub bitcoiniga nii olema, et suured tükid on väheste rikaste kätte koondunud. See on aga umbes nii, nagu investeeriksin Tallinna Vette – olen täielikult Tallinna linnakantselei ja hollandlaste United Utilitiesi meelevallas. Ainult et kui nende puhul on teada, et oma rahalehma nad enneaegselt nülgima ei hakka, siis krüptomüntide suuromanike puhul ma nii kindel pole.
    Panustamine helgele tulevikule
    Investorina oleks mul aga coini-languse ajal kaks varianti: ei tee midagi või kasutan langust soodsate positsioonide hankimiseks. Praegu maksab bitcoin umbes 10 000 dollarit. Tõuseb ta jälle 20 000 juurde – või sinna 100 000 ligi nagu Saxo Banki analüütik ennustab -, oleks see äri missugune! Sest tulevikutrend see krüptoraha on.
    Aga bitcoini ei taha ma soetada samal põhjusel, miks ma ei ostnud Teslat. Trend on olemas: elektriautod lähevad aina rohkem moodi ning Tesla on pioneerina tubli ettevõte ja Elon Musk muhe mees. Investorina jääb sellest aga väheks: ei saa ma mööda vaadata sellest, et Teslal autoäri praegu just erilise hooga käima pole läinud, tuleb aina uudiseid, kuidas tootmisplaani vähendatakse. Tesla annab välja rämpsvõlakirju, et nendega oma tööd finantseerida, samal ajal kasvab võlakoorem astronoomilise kiirusega. Ja kõige selle taustal ei tasu unustada, et konkurendid ei maga!
    Elektriauto tuleb. Tuleb aga aru saada, millisele elektriautole panustada: on see Tesla, mõni nobe hiinlane, talveunest ärkavad eurooplased või vana Ford ise? Sama lugu on ka krüptorahaga. Ja niikaua, kuni mina öelda ei suuda, missugune on see võlu-coin, millega ma rahulikult magada saaksin, ma raha sinna panna ei saa.
    Samas on Tesla taga reaalne ettevõte, mille õiglast väärtust on võimalik vähemalt ligikaudseltki välja arvutada. Mis tahes krüptomündi puhul on aga vaat et võimatu vähegi adsekvaatselt hinnata, kas õiglane väärtus on 10 000 või ümmargune null. Aktsionärina on mul õigus osale ettevõtte kasumile, krüptomüntidega pole aga õigust nõuda kelleltki kõige vähematki. Ka on võimalik aktsionärina ettevõtte käekäigule kaasa elada ja selle tegevus mingissegi numbrilisse mõõtkavasse seada, krüptomüntide puhul pole paraku ka seda õnne.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
USA aktsiaile tähtis nädal algas börsiindeksite tõusuga
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.