Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskerakonna valimine on kõigile tasuta!

    tasuta sõitFoto: Anti Veermaa

    Maakondlike bussiliinide tasust vabaks muutmisest kõige suurem kasu saaja paistab olevat Keskerakond ise.

    Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kirjutas oma arvamusloos Äripäeva veebis, et uue koalitsiooni planeeritud 21 miljonit eurot täiendavat toetust ühistranspordi paremaks pakkumiseks tähendab maakondlike bussiliinide tasust vabaks muutmist ehk tasuta transpordi korraldamist.
    Äripäev tuletab meelde, et sellist asja nagu tasuta ei ole endiselt olemas, on vaid erinevad taskud, kust raha võetakse. Pealegi tõotab kava maksumaksja rahaga turumajandusse sekkuda töötada pigem väljakäidud eesmärkidele vastupidiselt. Turumajandus ei ole küll see, mille pärast bussipilet praegu paljudele maapiirkonnas elavatele inimestele kallis on.
    Minister Simsoni ja tema erakonnakaaslasest maaeluministri Tarmo Tamme toodud argument bussipileti kõrgest hinnast kui tööelu ja sotsialiseerumise takistusest võib olla õige, aga selle jaoks kõige tõhusama ravimina on valitsus lõpule viimas haldusreformi. Mõnesaja elanikuga vallas on vähesele nõudlusele võimatu odavat teenust pakkuda, aga eelduste kohaselt peaks valdade ühinemise tulemusena omavalitsustel nüüd vastav ressurss tekkima.
    Tasuta liinide tekitamine tõmbab kindlasti tagasi igasuguse lootuse näha alternatiivseid liine teenindamas väiksemaid ja paindlikuma trassi- ja peatusevalikuga ettevõtteid. Kui omavalitsuste põhiaur läheb tasuta liinidele, ei jää eriti mänguruumi, et liinivõrk tegelikele vajadustele reageerida suudaks.
    Omaette ohtu sisaldab majandusministri kava rongiliiklusele, mis riigile niigi kulukas, aga muutub senisest koormavamaks, kui riik teise käega porganditele konkurendi ehitab. Maakonnaliinid konkureerivad vähemalt mõne peatuse ulatuses ka linnaliinibussidega, mis linnadele tähendab otseselt saamata jäävat piletitulu.
    Mitte unustada valimisi
    Ja muidugi korruptsioonioht, sest tõotab selline täielikult kinni makstud tuuritamine maakonnas kindlat ja pikka tulu ning selle nimel võivad käiku minna ka ebaausad ja keelatud võtted. Midagi ei ole teha, majandusministri erakond on ise see, kes korruptsioonilippu kõrgel hoiab ja seda ettevaatlikumalt tuleb Keskerakonna sellistesse kavadesse suhtuda.
    Maakonnaliinide tasust vabaks muutmise argumendina toob minister välja, et niigi maksab riik 2/3 bussiveole kuluvatest summadest ning nüüd hüvitaks ka viimase kolmandiku ehk piletitulu. Majandusministri suurimaks väljakutseks peaks siiski olema tasuta bussiliinide asemel üldine majanduse turgutamine ja küll jaksavad omavalitsused ka oma ja kohalike ettevõtjate abiga rahva parimal moel ringi liigutada.
    Tallinna näidet tasuta ühistranspordi eduloona saab kasutada, kuna tõepoolest on pealinn suutnud igal aastal endale mõni tuhat elanikku mujalt Eestist juurde meelitada. Siiski ei ole sellest muutunud oluliselt paremaks ühistranspordivõrk, ei ole oluliselt suurenenud ühistranspordi ­eelistamine autodele ning tipptundidel on endiselt autoga Tallinnas kiirem ja mugavam liikuda. Maavanemate valmisolekule kohemaid riigilt täiendav rahasüst vastu võtta reageeris minister Simson kõhklevalt ja viitas järgmisele eelarveaastale.
    Võib-olla on selleks ajaks selge, et tugevamaks muutnud omavalitsused tulevad ise oma elu korraldamisega paremini toime ja ministril on vaja tasuta juttu üleval hoida vaid sügiseste omavalitsuste valimisteni, kus see tõotab tubli häältesaagi tuua.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.