Automüüja valmistub suureks järgmise aasta ostutungiks
Kuna automaks hakkab kehtima 2025. aastal, hakatakse järgmisel aastal ilmselt ostma vanemaid ja suuremaid autosid, et maksust pääseda, rääkis autovahendusplatvormi Mobile.ee keskkonna juht Silver Havamaa Äripäeva raadios.
Sarnaselt elektriautodega on ka hübriidid akude tõttu raskemad, mistõttu tuleks automaksu tingimustes tõsta hübriidautode puhul piirmäära, mida ületades tuleb omanikul lisatasu maksma hakata, rääkis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Meelis Telliskivi.
Automaksu mõju riigieelarvele võiks esimesel täisaastal olla umbes 230 miljonit eurot ehk kaks korda rohkem, kui varem plaanitud. „Maks on lihtne, laia baasi ja väheste eranditega,” ütles rahandusminister Mart Võrklaev värsket eelnõu tutvustades.
Juba aasta lõpus ettevõtetele avanev digivärav pakub kauaoodatud lahendusi ühtsel riigiametite platvormil. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtja digivärava projektijuht Anneli Sander on seda meelt, et tulevikus saab pea kogu suhtlemine riigiga käia läbi selle.