Viljandimaal asuv masinaehitusettevõte Mõisaküla Masinatehas OÜ omandas emaettevõtte Helmetal IMS OÜ kaudu metsahaagiste ja -tõstukite tootja Weimer OÜ pankrotivara ning kaubamärgi. Tehinguga laieneb ja mitmekesistub Mõisaküla Masinatehase toodang ning suureneb personal.
- Weimeri metsa-
veohaagiste kvaliteet on lisaks Eestile väga tuntud ka Ukrainas ja Valgevenes. Foto: Mõisaküla Masinaehitus OÜ
Weimeri metsa-veohaagiste kvaliteet on lisaks Eestile väga tuntud ka Ukrainas ja Valgevenes.
„Weimeri kaubamärgi ja seadmete omandamine annab uusi võimalusi võita turuosa meie sihtturgudel ning laiendada senist põllu- ja metsamajandusmasinate valikut,“ ütleb Mõisaküla Masinatehas OÜ juht Enno Lilleste, lisades, et kuigi alles käib varade kolimine ja tootmishoone remont, on laekunud juba esimesed tellimused ning käib aktiivne läbirääkimine diileritega.Weimer on Ukrainas ja Valgevenes väga tuntud, hästi omaks võetud ning kõrgelt hinnatud kaubamärk. Seda tõestab tõsiasi, et Valgevenes hüütakse metsaveokärusid Weimeriteks. Mõisaküla Masinatehas toodab traktorite esilaadureid, neile vajalikke tööriistu ja lumesahkasid, lisaks ekskavaatoritele erinevaid võsagiljotiine ja muid masinaehitusega seotud tooteid.Weimeri kaubamärki kandvat metsatehnikat on müüdud paljudes Euroopa Liidu riikides ja lisaks ka Ukrainas ja Valgevenes. Weimeri metsatõstukid ja haagised on konstrueeritud professionaalseks kasutamiseks ning on suurepärane lisa Mõisaküla Masinatehase tootmisele.„Täna töötab meie tehases 13 inimest, kuid lähiajal peame juurde võtma vähemalt 4–5 metallitöötajat ning tehnoloogiajuhi-tootearendaja. Kahjuks on Eesti äärealadel rahvaarv kahanemas ning ka meile seab see heade töötajate leidmisel omad piirid ette. Täna on vanim töötaja tehase endine tootmisjuht, kes vaatamata oma 80. eluaastale teeb paljudele noortele silmad ette,“ räägib Enno Lilleste murekohtadest, nentides, et välistatud pole renditööjõud ukrainlaste näol. Samuti toob ta välja maakohtade omavalitsuste passiivsuse, sest kuigi ollakse laienev tööandja ja potentsiaalne eksportöör, pole linnavalitsus suutnud leida vahendeid tehaseni ulatuva tee kordategemiseks.
Mõisaküla Masinatehases alustati raudteedepoo ja vagunite ehitusega tegevust juba tsaariajal ehk ligi 120 aastat tagasi, mis teeb ettevõttest tõenäoliselt Liivimaa ühe vanima metallitöötleja. Nõukogude Liidu ajal tegeles ettevõte kett-ekskavaatorite valmistamisega. Täna on ettevõttel umbes 3500 m² lao- ja tootmispinda, kus toimuvad uuendustööd ning uue värviliini paigaldamine.
Mis on mis
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.