Artikkel
  • Kuula

    Oravatest said roheentusiastid

    Reformierakonna vanadest kampaaniasärkidest tehtud uued särgid.Foto: Rain Hansen

    Ilmselt ei tule kellelegi uudisena, et erakondade kampaaniategevusel on meeletu jalajälg keskkonnale. Nüüd on aga Reformierakond alustanud teekonda selle reformimiseks.

    Tugeva organisatsiooni alus on areng. Igati asjakohane ka poliitiliste organisatsioonide puhul. Reformierakond on alati seisnud selle eest, et igaühel oleks vabadus ja võimalus püüelda parema tuleviku poole ning kujundada oma käekäiku, ilma et riik sekkuks põhjendamatute reeglite ja normidega. Räägime ka rohepöördest ja selle vajalikkusest kõrgete energia hindade või ringmajanduse tõttu, kuid kas meie organisatsioon on mõtestanud, milline roll on meil rohepöörde õnnestumisel?

    Kuidas organisatsiooni töökultuuris kutsuda esile muutust?

    Sõnad „rohepööre“, „kliimakriis“ ja „jätkusuutlikkus“ ei ole enam ammu võõrad. Meie pisikeses kollektiivis võttis paar roheentusiasti jätkusuutlikkuse teema lauale 2021. aasta kevadel. Proovisime omakeskis mõelda, kuidas saame erakonna peakontori, kus töötab iga päev tosin inimest, töökultuuri paremale teele suunata.
    Alustasime jäätmete liigiti kogumisest, vaatasime üle energiatarbimise ja dokumendihalduse. Aga ikkagi tundus, et teeme liiga vähe, ja hinges kripeldas soov ka kogu meie kampaaniategevuste mõju keskkonnale ära hinnata. Nii pöördusime Eva Truuverki ja Rohetiigri poole ning peagi saime neilt kutse liituda Rohetiigri Akadeemia II lennuga.
    Otsus liituda ei tulnud kergelt, kuna ees seisis kiire valimisperiood. Ent mõte sellest, et juba järgmise kampaania planeerimisel saame kogutud tarkust rakendada ning olla esimene erakond, kes tegemisi läbi jätkusuutlikkuse prisma mõtestab, pani pingutama ja JAH-sõna ütlema.
    Akadeemias mõistsime ruttu, et suurim väljakutse saab olema mõtteviisi muutus. Kuidas panna pea 30 aasta vanune organisatsioon kestlikkusele mõtlema? Kuidas nii kampaaniameister kui ka IT-mees oma tööd tehes sellega alati arvestaks?

    Õhupallide jagamise aeg on läbi

    Jätkusuutlikkuse omaks võtmine põhiväärtusena ei juhtu just üleöö, kuid kui juba algust tehtud, pole sealt ka tagasiteed. Meil on tänaseks ette näidata hulk projekte, mis on tänu Rohetiigri Akadeemiale ära tehtud.
    Näiteks korraldas raamatupidaja oma töö ümber nii, et kogu asjaajamine ja dokumendihaldus oleks täielikult paberivaba. Võib küll tunduda väikese sammuna, kuid tegelikult hoiame sellega kokku arvestatava hulga paberit ning ka printer puhkab enamiku päevast.
    Suureks mõttekohaks olid meie jaoks PVC-tänavaplakatid. Mida nendega küll teha? Kui enamik tänavale paigaldatud plakateid lõpetab viimaks prügimäel, on sel paraku suur jalajälg. Tänapäeval on aga kasvav trend taaskasutus ning sellest saime ka inspiratsiooni.
    2021. aastal toimunud kohalike valimiste kampaaniamaterjalist koguni 85%, mis võrdub umbkaudu 1000 m2 materjaliga, saatsime tagasi ringlusse. Taaskasutades valmistasime praktilisi tooteid nagu selja-, arvuti- ja kosmeetikakotid, järjehoidjad ja pinalid. Enamik neist on juba jõudnud kasutusse ka paljudel erakonnaliikmetel.
    Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt kannab vanadest valimisplakatitest valminud portfelli.
    Tänavakampaania raames toimuvates pannkoogikohvikutes võtsime kasutusele pandinõud ja -söögiriistad, mis on samuti jäätmete hulka suurel määral vähendanud.
    Kõik eespool mainitu on juba meie igapäevase töökorralduse osa ja selleks ka jääb. Etteruttavalt rõõmustame aga ka peagi algava koostööprojekti üle Reet Ausiga, mille kaudu anname Reformierakonna vanadele kampaaniasärkidele uue elu – lisaks stiilsetele särkidele saame seeläbi ka oma laoruumid vanadest särkidest puhtaks. Kõik meie tulevased kampaaniariided valmivad printsiibil, et neid oleks võimalik kasutada mitme kampaania jooksul.
    Kurb uudis muidugi lastele, et paraku jäävad palavalt armastatud õhupallid minevikku ning, mis veelgi olulisem, kampaaniameenete hulgas saab olema tunduvalt vähem plasti.
    Suurem eesootav väljakutse on aga keskkonnateadliku kandidaadi juhendi ja jätkusuutlikkuse põhimõtete koostamine. Uued teadmised ja mõtteviisi muutus peab jõudma rohujuure tasandini, kus toimubki tegelik muutus. Roheline mõtteviis peab olema mõistetav igale meie kandidaadile ja kajastuma tema kampaaniategevustes, sest just nende kaudu teadvustame seda ka valijatele.
    Parem tulevik ei ole pelgalt sõnakõlks või reklaamlause. Meile tähendab see puhtamat elukeskkonda, jätkusuutlikku majandust ja loodusega arvestamist. See peab saama hügieeniküsimuseks igale inimesele, ettevõttele ja riigile. Rohetiigri Akadeemia on meie organisatsioonil aidanud mõtestada, kuidas olla keskkonna vastu hooliv, ja loodame, et tulevikus saame rääkida meie Eestist kui roheriigist.
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.