• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kia Auto solvas oma konkurente

Kia Auto avaldas 7. novembri Eesti Päevalehes sõiduauto Kia Sephia reklaami, kus kasutati ajakirjas Tehnika Kõigile avaldatud Kia Sephia autotesti tulemusi iseloomustanud lauset «sellist autot Lada või ?kodaga küll võrdlema ei kipu». ASi Lada Keskus juhatuse esimehele Tarmo Noodile andis see põhjust kahtluseks, kas tegu pole mitte konkurendi teadliku halvustamisega. Tema sõnul poleks firmal Kia Auto vastu pretensioone, kui mõtteavaldus oleks jäänud ajakirja veergudele. Paraku kasutati seda ka reklaamis.
Noot ütles, et ehkki Kia Autot esindanud Enno Poldre pakkus välja lahendada konflikt kokkuleppe teel, eelistasid Lada Keskus ja Eesti Helkama-Auto kaebusega konkurentsiameti poole pöörduda, et vältida selliste juhtumite kordumist tulevikus.
Noot märkis, et Kia autode reklaam ilmus nende jaoks kõige ebasobivamal ajal, kuna praegu käib Lada Keskusel 160 000 krooni maksma läinud reklaamikampaania.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Eesti Helkama-Auto ?kodade müügijuht Kalle Mihkels võttis asja rahulikult, öeldes, et nemad oleksid nõus ka Kia Auto suusõnalise vabandusega. «Ma arvan, et see viga ei olnud tahtlik, kõige tähtsam, et sellised asjad edaspidi ei korduks,» ütles Mihkels.
Ehkki Enno Poldre peab tüli suurel määral taandatavaks isiklikele suhetele, kavatseb Kia Auto konkurentsiameti ettekirjutust täita. Enno Poldre firma AS Transpress, mis korraldab autofirmade avalikke suhteid, on seotud nii Kia Auto kui ÜEga Belesta.
Belestast on omal ajal erinevatel põhjustel lahkunud ASi Satex-Auto juhid eesotsas juhatuse esimehe Kaidu Jalakaga. Lada Keskuse juhatuse esimees Tarmo Noot on ka Satex-Auto tegevdirektor.
«Kial ja Ladal on täiesti erinev ostjaskond, mistõttu mingist materiaalsest kahjust Lada Keskus küll rääkida ei saa,» oli Poldre kindel.
Kõnealune tüli pole ainus konkurentsiseaduse ümber keerlev autofirmade konflikt. Aastapäevad kestab Tallinna linnakohtus protsess, kus AS Staier süüdistab aktsiaseltse Japauto ja ELKE-Auto kõlvatus konkurentsis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele