• OMX Baltic0,24%300,74
  • OMX Riga0,06%893,54
  • OMX Tallinn0,18%2 072,49
  • OMX Vilnius0,25%1 205,44
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,88
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic0,24%300,74
  • OMX Riga0,06%893,54
  • OMX Tallinn0,18%2 072,49
  • OMX Vilnius0,25%1 205,44
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,88
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 17.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aerometi omavastutus väidetavalt väike

«Aeromet on võtnud endale nii sisekindlustuse kui rohelise kaardi puhul 200 000 krooni eest omavastutust,» rääkis Ridaste. Seetõttu ei olevat Aeromet kindlustusinspektsiooni andmetel võtnud liiga suuri riske. «Omakapital on Aerometil 30 miljonit ja selle paigutamist oleme jälginud -- need on meievahelised probleemid,» lausus Ridaste. «Ma ei saa kahjuks midagi lisada, mida ma isiklikult arvan. Saan avaldada vaid fakte, mida ma bilansis näen.»
Küsimuse peale, kas Aerometiga sellisel juhul probleeme ei ole, vastas Ellen Ridaste: «Võtan oma andmed liikluskindlustuse fondist ja kuna enamik Aerometi tegevusest on liikluskindlustuses, ei närveeri ma millegi pärast. Kuigi iga päev võib midagi muutuda.» Aerometi auditeerinud firma KPMG Estonia ja Aeromet arutasid eelmise aasta teisel poolel kindlustusseltsi jagamist kaheks aktsiaseltsiks.
Kuna omanikud oleksid jäänud samaks, oleks lahutamine olnud igati seaduslik. Lahutamise tulemusena oleks eraldatud korras olev osa bilansis sellest, millega võib tekkida probleeme.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ellen Ridaste ütles, et 1994. aasta bilansis olid olulised märkused. «Oleme seda ka aastaraamatus kirjutanud, et on märkused ja see on hoiatuseks neile, kes Aerometiga suhtlevad,» selgitas ta. «Meie ei varja mingisuguseid asju, aga ei püüa näidata ka tegelikkusest hullemana.»
Ridaste lisas, et kindlustusinspektsiooni eesmärk ei ole mitte kindlustusseltside järjestamine, vaid kontrollimine, et nad pankrotti ei läheks. «Kui leian, et kindlustusseltsis on midagi halba, siis püüan selle kõrvaldada, et ta ei läheks pankrotti,» lausus Ridaste. «Kui on pakrotioht, siis saab inspektsioon kindlustusseltsi litsentsi peatada.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele