«Aeromet on võtnud endale nii sisekindlustuse kui rohelise kaardi puhul 200 000 krooni eest omavastutust,» rääkis Ridaste. Seetõttu ei olevat Aeromet kindlustusinspektsiooni andmetel võtnud liiga suuri riske. «Omakapital on Aerometil 30 miljonit ja selle paigutamist oleme jälginud -- need on meievahelised probleemid,» lausus Ridaste. «Ma ei saa kahjuks midagi lisada, mida ma isiklikult arvan. Saan avaldada vaid fakte, mida ma bilansis näen.»
Küsimuse peale, kas Aerometiga sellisel juhul probleeme ei ole, vastas Ellen Ridaste: «Võtan oma andmed liikluskindlustuse fondist ja kuna enamik Aerometi tegevusest on liikluskindlustuses, ei närveeri ma millegi pärast. Kuigi iga päev võib midagi muutuda.» Aerometi auditeerinud firma KPMG Estonia ja Aeromet arutasid eelmise aasta teisel poolel kindlustusseltsi jagamist kaheks aktsiaseltsiks.
Kuna omanikud oleksid jäänud samaks, oleks lahutamine olnud igati seaduslik. Lahutamise tulemusena oleks eraldatud korras olev osa bilansis sellest, millega võib tekkida probleeme.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ellen Ridaste ütles, et 1994. aasta bilansis olid olulised märkused. «Oleme seda ka aastaraamatus kirjutanud, et on märkused ja see on hoiatuseks neile, kes Aerometiga suhtlevad,» selgitas ta. «Meie ei varja mingisuguseid asju, aga ei püüa näidata ka tegelikkusest hullemana.»
Ridaste lisas, et kindlustusinspektsiooni eesmärk ei ole mitte kindlustusseltside järjestamine, vaid kontrollimine, et nad pankrotti ei läheks. «Kui leian, et kindlustusseltsis on midagi halba, siis püüan selle kõrvaldada, et ta ei läheks pankrotti,» lausus Ridaste. «Kui on pakrotioht, siis saab inspektsioon kindlustusseltsi litsentsi peatada.»