• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lasnamäel on alanud aktiivne parklate rajamine

Vaatamata sellele, et autode ärandamine Lasnamäel on vähenenud ja kolme päeva jooksul kaob linnaosas «vaid» kaks autot, on inimeste hulk, kes linnaosa valitsuse ukse taga koputamas käivad ja uusi turvatsoone ehitada tahavad, kasvanud. Üks põhjus valvega parklate rajamise aktiviseerumiseks võib olla see, et järjest rohkem on tänavatel noorukeid, kes elatuvad autodelt juppide maha keeramisest ja nende müümisest.
Lasnamäe linnaosa valitsuse nõunik Aldo Aadamsoo kinnitab, et linnaosal pole ülevaadet parkimiskohtade arvu kohta. Ükskõikselt teatab ta, et parklate rentimisest ei teeni linnaosa täiendavat tulu.
ASi Viraks direktori asetäitja Vladimir Sobt?enko, kelle juhitavasse, Lindakivi bussipeatuse juures asuvasse parklasse mahub 180--200 autot, möönab tagasihoidlikult, et teenitav brutokasum ulatub 500 000 kroonini aastas. «Mingit suurt sissetulekut parkla pidamine küll ei too,» on ta napisõnaline.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autoparkla tulususest ei taha rääkida ka ASi Kalon direktor, kes nimetab end ainult Oleviks ja põikleb otsestest vastustest kõrvale. Tema sõnul pole ühe parkla pidamisest suurt tulu oodata. Kalonil on parkla ka linnahalli juures ning teisteski kohtades, mis lõppkokkuvõttes ärile siiski rentaablust lisab.
Keskmiselt mahutavad Lasnamäe parklad kakssada kuni kaheksasada autot ja ühe kuu parkimispilet maksab autoomanikule 200--300 krooni.
Mustakivi poe taga asuva Lasnamäe ühe suurema parkla valvurid ASist Tiburik keelduvad soovijatele omanike koordinaate edastamast, põhjendades seda firma saladusega. «Tulge tagasi kella kuue paiku õhtul, siis kogunevad meie juhid siin,» kostab vene keelt kõnelev valvur ühtmoodi kõigile neile, kellel mingeid pretensioone või küsimusi tekkima peaks.
Kuigi seadus sätestab, et igal autoparklal peab olema ka turvalitsents või koostöö mõne turvafirmaga, võib tänini leida parklaid, kus autode valvamine on jäetud saatuse hooleks.
Peterburi tee 93 asuva, ASile Birdling kuuluva parkla valvur Nikolai kinnitab, et varastel oleks autosid küllalt kerge soovi korral minema viia, kuna valvuril pole ei telefoni ega relva. «Kui tuleb bandiit, siis tõstan ma käed püsti, järgmisel päeval kannan aga omanikule vargusest ette,» ei näe Nikolai endal mingit vastutust lasuvat.
Lasnamäe politseijaoskonna komissar Mart Laan tõdeb, et üldjoontes on kõigi parklate turvalitsentsi kontrollitud ja need on korras. Sellest hoolimata teab Laan rääkida, et ka parklates murtakse autodesse sisse ja autosid on püütud sealt ärandada. Sissemurdmisi juhtub politseiniku mälu järgi paarkümmend korda aastas, varguseid on paar juhtumit. «Varguste puhul on tegemist teatud grupeeringu poolt teise grupeeringu käest jõuga äravõetava autoga, millele on raske vastu panna,» möönab Laan.
Lasnamäe linnaosa valitsuse nõunik Aldo Aadamsoo lubab, et vastu tulles ettevõtjate tungivale soovile, peaks lähipäevil välja kuulutatama konkurss veel kolme parkimisplatsi rendile andmiseks Lasnamäel. Kaks neist ehitataks Katleri tänavale, üks Laagna poe taha. «Ma arvan, et tulevikus sunnib kallis maahind ettevõtjaid mitmekorruselisi parkimismaju ehitama,» ennustab Aadamsoo.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele