• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanad praamid nõudsid piletihinna tõusu

Ühe otsa praamipilet Saaremaale maksab suvekuudel 15 krooni senise 6 krooni asemel ja Hiiumaale 13 krooni senise 5 krooni asemel.
Väino Soonike ütles, et hinnatõusuga saab riigifirma lisatulu ligi viis ja pool miljonit krooni, mis aitab saavutada planeeritud 30 miljoni krooni suurust laekumist sellel aastal. Tema hinnangul peaks reisijateveo käive mandri ja Lääne-Eesti saarte vahel sellel aastal suurenema kümne protsendi võrra. Eelmisel aastal veeti mandri ja saarte vahel ligi miljon reisijat.
Kuna praamid lähevad iga aastaga vanemaks, nõuab nende käigushoidmine täiendavaid lisakulutusi, ütles Soonike.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul tegi palju pahandust ka viimane talv, mis raskete jääolude tõttu praame eelmiste aastatega võrreldes ilmselt rohkem kahjustas. Soonike ütles, et tänavu polnud võimalik teha praamidele ka õigeaegset remonti. «Nüüd tuleb remonditöid hiljem teha,» lisas ta.
Soonikese ütluse kohaselt oligi veidi kummaline, et Vormsi ja Rohuküla vahel maksis praamipilet seni peaaegu sama palju kui Tallinna ühistranspordis.
Soonikese sõnul lähtuti suvise hinnatõusu kehtestamisel, et sel ajal kasutavad praame ligi 85 protsendi ulatuses turistid. «Kui me tahame olla eurooplased, ei saa me teha erinevaid piletihindu kohalikele inimestele ja välismaalastele,» lausus ta.
Hiiu abimaavanem Kalev Kotkas ütles eelmisel nädalal, et Hiiumaa omavalitsus ei saa praamipiletite hinnatõusuga nõustuda seni, kuni teede- ja sideministeerium pole kindlaks määranud praamiliinide doteerimise põhimõtteid.
Väino Soonikese sõnul töötatakse ministeeriumis hetkel välja üle-eestilisi transpordi doteerimise põhimõtteid.
Alates esmaspäevast alustab Saaremaa ja Hiiumaa vahel taas liiklemist ASi Saaremaa Laevakompanii renditud parvlaev Vårdo. Soonikese sõnul on kahju, et liinile operaatorfirma leidmiseks väljakuulutatud konkursil osales ainult üks firma. Tema väitel hakkab Vårdo sõitma dotatsioonita.
Kommenteerides Saaremaa Laevakompanii seitsmemiljonilist kahjumit aasta esimeses kvartalis, ütles Soonike, et praeguste majandusnäitajate kohaselt ei lõpeta firma käesolevat aastat kahjumiga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele