Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sonmarin suunab osa transiiti Kotkast Tallinna
Kütuse transiitvedusid tegev AS Sonmarin sõlmis reedel teedeja sideministeeriumiga hoonestusõiguslepingu 1,5 hektari suuruse territooriumi kohta Muuga sadamas. Sonmarin alustab sadamas naftatoodete terminaali laiendamist, mille järel kasvab mahutipark neljakordseks. Ehitustöödeks on sõlmitud leping SRV Eesti Ehitusega. «Ehitus peab algama otsekohe,» ütles Sonmarini juhatuse esimees Markku Keskitalo.
Muugal peab 60 miljonit krooni maksev ehitus lõppema plaanikohaselt talvel, teatas ta. «Või märtsis,» täpsustas Keskitalo.
Pärast laiendamist mahutab Sonmarin ühekorraga 64 000 tonni kütust. Võrdluseks, samas Muuga sadamas Sonmarini naabruses asuva ASi Pakterminal mahutites võib hoida samal ajal 134 000 tonni kütust.
Keskitalo sõnul tuuakse mahutid meritsi Soome Kotka sadamast, kus Sonmarinil on kolm terminaali. «Lõpetame seal ühe terminaali tegevuse ja jätkame Muuga sadamas,» lausus Keskitalo. Seega hakkab osa transiitkütusest, mis varem liikus läbi Soome sadamate, läbima nüüd Tallinna sadamat.
Eesti osatähtsus transiitveostes on kasvanud hoogsalt, märkis Sonmarin Oy tegevdirektor Juha Rautava. Kui viis aastat tagasi liikus Soome kaudu viis miljonit tonni naftasaadusi ja Eesti kaudu ligi miljon tonni, siis eelmisel aastal läbis Soomet vaevalt kolm miljonit tonni ja Eestit juba 4,7 miljonit tonni, selgitas ta. «Suhe on täielikult pöördunud,» tõdes Rautava.
Muuga sadama eelised võrreldes Kotka sadamaga on Keskitalo kinnitusel odavamad sadamateenused ja asukoht, tänu millele lüheneb laevatee, ka on Soome sadamad külmal talvel kauem jääs kui lõuna pool asuvad Eesti sadamad.
Et kontsernil Aspo Group, kuhu Sonmarin kuulub, on pikaajaline koostöö Soome riikliku kütusekontserniga Neste, siis liigub Muuga kaudu ka suur osa Neste Venemaalt ostetud naftast Porvoo naftatöötlemistehasesse. «Koostöö laieneb tulevikus kindlasti, see on tähtis nii Nestele kui meile,» kinnitas Pertti Moilanen, kes asub Tallinna projekti juhtima.