• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • 09.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sonmarin suunab osa transiiti Kotkast Tallinna

Kütuse transiitvedusid tegev AS Sonmarin sõlmis reedel teedeja sideministeeriumiga hoonestusõiguslepingu 1,5 hektari suuruse territooriumi kohta Muuga sadamas. Sonmarin alustab sadamas naftatoodete terminaali laiendamist, mille järel kasvab mahutipark neljakordseks. Ehitustöödeks on sõlmitud leping SRV Eesti Ehitusega. «Ehitus peab algama otsekohe,» ütles Sonmarini juhatuse esimees Markku Keskitalo.
Muugal peab 60 miljonit krooni maksev ehitus lõppema plaanikohaselt talvel, teatas ta. «Või märtsis,» täpsustas Keskitalo.
Pärast laiendamist mahutab Sonmarin ühekorraga 64 000 tonni kütust. Võrdluseks, samas Muuga sadamas Sonmarini naabruses asuva ASi Pakterminal mahutites võib hoida samal ajal 134 000 tonni kütust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Keskitalo sõnul tuuakse mahutid meritsi Soome Kotka sadamast, kus Sonmarinil on kolm terminaali. «Lõpetame seal ühe terminaali tegevuse ja jätkame Muuga sadamas,» lausus Keskitalo. Seega hakkab osa transiitkütusest, mis varem liikus läbi Soome sadamate, läbima nüüd Tallinna sadamat.
Eesti osatähtsus transiitveostes on kasvanud hoogsalt, märkis Sonmarin Oy tegevdirektor Juha Rautava. Kui viis aastat tagasi liikus Soome kaudu viis miljonit tonni naftasaadusi ja Eesti kaudu ligi miljon tonni, siis eelmisel aastal läbis Soomet vaevalt kolm miljonit tonni ja Eestit juba 4,7 miljonit tonni, selgitas ta. «Suhe on täielikult pöördunud,» tõdes Rautava.
Muuga sadama eelised võrreldes Kotka sadamaga on Keskitalo kinnitusel odavamad sadamateenused ja asukoht, tänu millele lüheneb laevatee, ka on Soome sadamad külmal talvel kauem jääs kui lõuna pool asuvad Eesti sadamad.
Et kontsernil Aspo Group, kuhu Sonmarin kuulub, on pikaajaline koostöö Soome riikliku kütusekontserniga Neste, siis liigub Muuga kaudu ka suur osa Neste Venemaalt ostetud naftast Porvoo naftatöötlemistehasesse. «Koostöö laieneb tulevikus kindlasti, see on tähtis nii Nestele kui meile,» kinnitas Pertti Moilanen, kes asub Tallinna projekti juhtima.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele