• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 09.09.96, 01:00

Sonmarin suunab osa transiiti Kotkast Tallinna

Kütuse transiitvedusid tegev AS Sonmarin sõlmis reedel teedeja sideministeeriumiga hoonestusõiguslepingu 1,5 hektari suuruse territooriumi kohta Muuga sadamas. Sonmarin alustab sadamas naftatoodete terminaali laiendamist, mille järel kasvab mahutipark neljakordseks. Ehitustöödeks on sõlmitud leping SRV Eesti Ehitusega. «Ehitus peab algama otsekohe,» ütles Sonmarini juhatuse esimees Markku Keskitalo.
Muugal peab 60 miljonit krooni maksev ehitus lõppema plaanikohaselt talvel, teatas ta. «Või märtsis,» täpsustas Keskitalo.
Pärast laiendamist mahutab Sonmarin ühekorraga 64 000 tonni kütust. Võrdluseks, samas Muuga sadamas Sonmarini naabruses asuva ASi Pakterminal mahutites võib hoida samal ajal 134 000 tonni kütust.
Keskitalo sõnul tuuakse mahutid meritsi Soome Kotka sadamast, kus Sonmarinil on kolm terminaali. «Lõpetame seal ühe terminaali tegevuse ja jätkame Muuga sadamas,» lausus Keskitalo. Seega hakkab osa transiitkütusest, mis varem liikus läbi Soome sadamate, läbima nüüd Tallinna sadamat.
Eesti osatähtsus transiitveostes on kasvanud hoogsalt, märkis Sonmarin Oy tegevdirektor Juha Rautava. Kui viis aastat tagasi liikus Soome kaudu viis miljonit tonni naftasaadusi ja Eesti kaudu ligi miljon tonni, siis eelmisel aastal läbis Soomet vaevalt kolm miljonit tonni ja Eestit juba 4,7 miljonit tonni, selgitas ta. «Suhe on täielikult pöördunud,» tõdes Rautava.
Muuga sadama eelised võrreldes Kotka sadamaga on Keskitalo kinnitusel odavamad sadamateenused ja asukoht, tänu millele lüheneb laevatee, ka on Soome sadamad külmal talvel kauem jääs kui lõuna pool asuvad Eesti sadamad.
Et kontsernil Aspo Group, kuhu Sonmarin kuulub, on pikaajaline koostöö Soome riikliku kütusekontserniga Neste, siis liigub Muuga kaudu ka suur osa Neste Venemaalt ostetud naftast Porvoo naftatöötlemistehasesse. «Koostöö laieneb tulevikus kindlasti, see on tähtis nii Nestele kui meile,» kinnitas Pertti Moilanen, kes asub Tallinna projekti juhtima.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele