Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ericsson sihib Saksa turgu
Mobiiltelefonid on Saksamaal veel praegugi vähe levinud. Mobiil on vail 6 protsendil sakslastest kõrvutatuna 23 protsendiga Rootsi elanikkonnast.
«Saksamaal on kaasaegne mobiilside olemas olnud vaid viimased neli aastat, Rootsis aga juba 15 aastat. Teame Rootsi ning muude riikide kogemusest, et erakliente hakkab massiliselt juurde tulema, kui telefoniomanike arv on tõusnud 5--10 protsendini. Nii kaugele on Saksamaa just jõudnud,» ütles Ericssoni direktor Saksamaal Manfred Buchmayer.
Hiljutise uurimuse kohaselt ei saavuta Saksamaa mobiilsidevõrk aga ka kümne aasta pärast sellist tihedust nagu Rootsis praegu.
«Ma ei näe selles mingit loogikat. Sakslaste keskmised sissetulekud ning elustandard on kõrgemad kui rootslastel,» ütles Buchmayer, kes usub, et paari aasta pärast saab Saksamaast Ericssoni tähtsaim turg Euroopas. Praegu edestavad Saksamaad nii Rootsi, Suurbritannia kui Itaalia. Saksamaa moodustab Ericssoni käibest vaid 4 protsenti.
«Saksamaa on oma 30 protsendiga Euroopa suurim teleturg,» ütles Buchmeyer.
Ericsson teeb Saksamaal koostööd Mannesmanniga, mille GSM-võrgul on mõnevõrra enam abonente kui Deutsche Telecomil. Mobiiltelefonide müügilt on Ericsson Saksamaal Siemensi ja SEL-Alcateli järel 20protsendilise turuosaga kolmas.
Mannesmann ja Deutsche Telecom alustasid hiljuti hinnasõda. Eraklientide kuumakse on alanenud ligikaudu 40 protsenti. Igal nädalal tuleb juurde enam kui 35 000 uut klienti, kokku tänaseks juba 1,4 miljonit.
Kui Deutsche Telecomil tuleb napilt aasta pärast ehk 1998. a 1. jaanuaril turule lasta ka konkurendid, suurenevad Ericssoni võimalused veelgi. DI