• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 06.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansatee ja Inreko kokkuleppeta

ASi Hansatee tegevdirektori Enn Pandi sõnul keeldus Inreko Laevade AS ettepanekust, et Hansatee maksaks Vana Tallinna eest päevas renti 16 000--16 500 USD.
Pandi sõnul oli pakkumus soodne, sest maailmaturu hindu arvestades on laeva rendihind kuni 13 500 USD. Ta lisas, et Inreko Laevad mingeid konkreetseid rendipakkumusi Hansateele ei teinud.
Inreko Laevade juhatuse esimehe Henn Ruubeli sõnul pole kusagil kirjas, et laeva tuleb rentida just turuhinna eest. Ta lisas, et on kindel, et laeva eest on võimalik suuremat renti saada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lõppenud läbirääkimistel soovis Inreko Pandi sõnul, et Hansatee otsiks laevale refinantseerimise. «Mõni aeg tagasi aga otsustasime koos Ühispanga juhatuse esimehe Ain Hanschmidti ja Tallinna Panga nõukogu esimehe Guido Sammelseljaga, et refinantseerija otsimisega peab tegelema Inreko Laevade juhatuse esimees Henn Ruubel,» märkis Pant.
Ruubeli kinnitusel pidi ta arvestama Vana Tallinnal lasuvate rahaliste kohustustega, mis tuleb refinantseerida. Ta lisas, et kuna praegu pole veel garantiid, et laen õnnestub refinantseerida, ei saa võtta riski, mis kaasneb 16 000 USD rendiga nõustumise korral.
Äripäeva andmetel võivad laeval lasuvad rahalised kohustused ulatuda ligi 200 miljoni kroonini.
BNSi teatel ütles Inreko Laeva ASi peadirektor Enn Rohula, et Inreko kavatseb Hansatee asemel leida Vana Tallinnale uue operaatorfirma ja Vana Tallinn jääb edasi Soome liinile.
Enn Pant ütles, et edaspidi ei soovi ta enam Ruubeliga läbirääkimisi pidada, sest Hansateele on juba laekunud Vana Tallinna asemele uue laeva soetamise pakkumusi.
Suure tõenäosusega tuleb uus laev liinile esimesel aprillil, lisas Pant.
Pandi väitel on raske öelda, millise operaatorfirma all Vana Tallinn sõitma hakkab. Uue operaatorfirma loomine on tema väitel mõttetu, sest üks laev ei suuda tasa teenida kõiki tekkivaid kulutusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele