Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vanu autosid ei tooda enam Eestisse
1997. aasta juunis registreeriti ARKs esmakordselt 3260 sõiduautot, 378 veoautot, 27 bussi, 30 mootorratast ja 213 haagist. Kokku kanti registrisse seega 3908 transpordivahendit, mis on võrreldes maiga pisut vähem.
Sõiduautode esmaste registreerimiste TOP 10 esimene on taas Ford -- 573 autot. Teine on Opel 423 autoga. Kolmandaks on jõudnud jõudsalt ülespoole liikuv Honda (235). Maikuu seitsmendalt kohalt on neljandaks tõusnud Volkswagen (228). Kahe koha võrra on langenud pikka aega kolmas olnud Mazda, kuues on Nissan. 1. juulil oli Eesti autoregistris 5015 mootorratast, 415 577 sõidu- ja 73 821 veoautot, 6619 autobussi ja 31 060 haagist.
Võrreldes 1997. aasta I poolaastat 1996. aasta I poolaastaga, näeme, et transpordivahendite esmane registreerimine on vähenenud. See tendents kestab juba mitu aastat. Eriti on vähenenud Fordi ja Opeli esmaregistreerimiste arv. Võib arvata, et selle põhjus on vanade sõiduautode maaletoomise vähenemine. Kasvanud on jaapanlaste -- Honda, Nissani ja Toyota registreerimine. Markide lõikes pole olulisi muutusi toimunud, toimub vaid väikesi kohtade vahetusi.
Eesti autoturg on stabiliseerumas, esmaregistreerimiste TOP 10sse pole uusi tegijaid ette näha. Jääb vaid soovida, et Eesti autopark ka noorenema hakkaks.