Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koolituse hinnad tõusevad
ASi EM-International tegevdirektor Tiit Elenurm möönis, et kuna elukallidus on tõusnud, on kuni 20 protsendi võrra kallinenud ka üksikkursuste hinnad. Ta ütles, et firma pakub hinnaalandust pikaajaliste lepingute puhul ja juhul, kui tellitakse korraga mitu erinevat kursust.
«Koolitusfirmade probleem on selles, et on väga palju kliente, kes ei tee pikaajalist koolitusplaani,» sõnas Elenurm.
AS Esko Koolitus pakub kuni 50protsendilist hinnaalandust varakult teenuse ostnud klientidele. ASi Esko Koolitus tegevdirektori asetäitja Sanna Ahonen nentis siiski, et hinnad on võrreldes eelmise aastaga tõusnud 10 protsenti, kuid kallimatel kursustel kasutatakse ka professionaalsemaid lektoreid.
ASi Mercuri International konsultant Aet Leppik ütles, et Mercuri teeb küll hinnaalandust, kuid selles osas puuduvad kindlad reeglid. Samas lisas ta, et tema arvamusel kaotab hinnaalandusega koolitus kindlasti kvaliteedis.
Invicta ASi müügijuht Leena Politanova teatas, et nende firma korraldatud turu-uuringu järgi on kliendid rohkem huvitatud tulevikku suunatud kursustest. Näiteks juhtimise ja majanduse arvestuse alasest koolitusest.
«Kuna Eestis toimub kapitali kontsentratsioon, võiks kasvada nõudlus strateegiaalase koolituse järele,» ütles Tiit Elenurm. Ta lisas, et oluline on ka meeskonnatöö ja organisatsiooni kultuuri alane koolitus.