Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansatee tahab osta laevu
Tallinna--Helsingi laevaliinil reisijate- ja kaubavedu korraldava ASi Hansatee Grupp nõukogu esimehe Toivo Ninnase sõnul kavatseb ettevõte edaspidi järgida põhimõtet, mille kohaselt uusi laevu ei rendita, vaid ostetakse. Keskmiselt 15 kuni 20 aastat vana laev maksab sõltuvalt laevast 350--500 miljonit krooni. Uuema laeva eest tuleb Ninnase sõnul maksta vähemalt 700 miljonit krooni.
Eelkõige peab ettevõte leidma asendaja praegu Tallinna--Helsingi liinil sõitvale Normandyle, mille rendileping on sõlmitud aasta lõpuni.
Enne 2000. aastat lõpevad reisiparvlaevade Georg Ots ja Meloodia rendilepingud.
Hansatee Grupi aktsionäride üldkoosolek muutis ka põhikirja, mille kohaselt on firma maksimaalne aktsiakapital senise 80 miljoni krooni asemel 184 miljonit krooni.
Üldkoosolek valis viieliikmelise nõukogu, kuhu kuuluvad lisaks esimees Toivo Ninnasele Ühispanga esindajatena Ain Hanschmidt ja Andrus Kimber, ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Enn Sarap ning Enn Pandi õde Eve Pant, kes esindab ASi Infortar. Audiitoriks kinnitati Ernst & Young.
ASi Hansatee Grupp juhatuse esimees Enn Pant ütles, et ettevõte loodab novembris esitada taotluse oma aktsiate noteerimiseks Tallinna börsi lisanimekirjas. Aktsiad viib börsile Hansatee Gruppi kuuluv AS HT Finants, kes korraldas augustis ka Hansatee aktsiate kinnise emissiooni.
Järgmisel aastal kavatseb Hansatee Grupp viia aktsiad Helsingi börsile. Lähiajal kavatseme emiteerida avalikkusele müügiks 1,4 miljonit kümnekroonise nominaaliga aktsiat, ütles Pant.
Ninnas lausus, et ettevõte ei ole veel lõplikult otsustanud, kas osaletakse Leedu Merelaevanduse 80 protsendi aktsiate erastamisel. Me pole erastamisel osalemise otsust veel vastu võtnud, kuna hetkel töötatakse välja alles erastamistingimusi, lisas Ninnas.
Erastamistingimuste väljatöötamise konkursi võitis Coopers & Lybrand.