Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiiniketid loobuvad diileritest

    «Bensiini hind tanklates on langenud tasemele, et bensiini müügiga kasumit ei teki,» põhjendas otsust ASi Alexela Oil peadirektor Heiti Hääl. Eelmise nädala lõpuks oli Alexela tema kinnitusel oma opereerida võtnud neli jaama 40st ja see ei ole veel kaugeltki kõik.
    «Tankla rentijad on saanud firma omanikust palgatöötajaks,» selgitas Hääl muutusi. Kui seni rentis diilerfirma bensiinijaama, kohustades bensiiniga kauplema kütuseketi hinnaga, siis nüüd kaotab diiler kasumi muu kauba müügilt, saades firmast palka, lisas ta. «Kasum tekib tanklas muu kauba müügist, bensiin tuleb vaevu ots-otsaga kokku,» märkis Hääl.
    Ühemehetanklate kadu on bensiiniturul ennustatud juba üle aasta, kui algasid tanklakettide liitumised. Ametlikult kinnitamata andmetel on suuremate tanklakettide bensiini ostu- ja müügihinna vahe umbes 25 senti liitri kohta, mis ei kata ülalpidamiskulusid.
    Bensiini jaemüügihinna kujundaja Statoil Eesti AS on erinevalt teistest suurematest kettidest Eestis kogu aeg ise jaamadega opereerinud.
    Diilerilepingute muutmist kinnitas ka Neste Eesti ASi jaemüügijuht Heikki Vuorinen. «Täna on kaupmees kauba omanik, aga nüüd on kaup meie,» selgitas ta. Diilerilepingu sõlminud eraettevõtjad jäävad edasi tööle ja saavad kokkulepitud protsenditasu, mis sõltub kauba läbimüügist, rääkis Vuorinen.
    Samas eitas Vuorinen, et diilerilepingu muutmine on põhjustatud Statoili dikteeritud bensiinihinnast, mis kasumit teenida ei luba. Neste ühtlustab tegevuse Baltimaades, Lätis uus süsteem juba töötab, ütles Vuorinen.
    Neste Tallinna Järve tanklat rentiva OÜ Järnest juhataja Tarmo Pajus kinnitas reedel, et on jutte diilerilepingu muutmisest kuulnud, aga ei oska kommenteerida, sest pole oma silmaga ühtki paberit näinud. «Ootame ära, mida pakutakse, enne pole mõtet rääkida,» lausus ta. Pajus ütles, et kui uus leping ei meeldi, tuleb midagi muud tegema hakata.
    «Praegu küll suuri muutusi pole, aga töötame kogu aeg,» kommenteeris Shell Eesti ASi piirkonna juhataja Riina Aamissepp. Tema sõnul katsetab Shell igas riigis eri vorme, aga praegu ühtki otsust ei ole.
    Samas nõustus Aamissepp, et kõik firmad Eestis otsivad praegu kulude kokkuhoiu võimalusi. «Siin mängib rolli ka see, et kõik jaamad oleks kliendi ees ühte nägu,» möönis ta.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.