• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 27.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valgustuse rusikareeglid büroos

Firma imago on nähtus, mida klient pigem tajub kui teadvustab. Oma imago on firmal alati, olgu siis taotletud või juhuslik. Mõju avaldab see sellegipoolest. Et imagost üks firma ei pääse, olekski mõttekas luua firmast selline kuvand, mis endalegi meeldib.
Imago on terviklik lahendus, koosnedes kümnetest pisidetailidest. Siia kuuluvad nii tõekspidamised, käitumisstiil kui suhtlusmaneerid. Enne nendeni jõudmist puutub klient aga kokku esmase visuaalse muljega: mööbel, värvid, valgus, kunst. Samas ei saa imagot luues unustada asjade praktilist väärtust.
Valgustite puhul tuleb läbi mõelda üld-, töö- ja efektvalgus. Et suurepärane valguslahendus on tavaliselt kallis, siis võib ideaalset valguslahendust taotledes piirduda mõne ruumiga, näiteks sekretäriruum või nõupidamistetuba. (Meeldetuletuseks olgu öeldud, et sekretäri töökoht on firma visiitkaart mitte ainult valgustite osas). Kui materiaalne olukord seda vähegi lubab, võib valgusteid hankides fantaasial vabalt lennata lasta, sest soliidsus ei pea alati igavusega paaris olema.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Firma imagot aitavad rõhutada valgusti toonid, kuplid, valgusvoo suund. Huvitavamaks saab interjööri hajutatud valgusega, kus valgusti suunab suurema osa valgust üles ja väiksema alla, nii, et tekib kaudne valgustatus. Ka reostaadiga valguse reguleerimine on bürooruumides väga kohane ja lisab omapära.
Mööbli juures on tähtsaimad imago loojad kuju ja värv. Traditsiooniliselt peetakse massiivsemat ja tumedamat mööblit soliidsemaks kui kerget ja heledat. Niisiis kontoritesse, mis rõhutavad traditsioone, usaldusväärsust, püsivust, läheb massiivsem mööbel ja värvikombinatsioonidesse sobib põimida tumedaid toone. Noortele ja kiirele arengule orienteeritud firma võiks kujunduses kasutada heledamaid, säravamaid toone ning kergemaid mööblikonstruktsioone. Samas tuleb aga silmas pidada mööblitoonide valikul ka firma värve või siis logo värve.
Kui kalli või odava kujundusega loob firma endale imago, tuleb oma klientidele ja töötajatele mõeldes igaühel endal selgeks arutleda. Tõenäoliselt vajab kallimat kujundust firma, kes otseselt klientidega tegeleb.
Üheks visuaalse imago osaks asutuses on ka kunst. Kunsti võib luua arvestades kindla ruumiga. Tavapäraselt ostetakse siiski juba valmis kunsti. Kuigi oleks meeldiv, kui ostetavad taiesed ka koloriidilt sobiksid firmavärvidega, on sellest olulisem siiski kunsti kvaliteet. Olulised on ka esteetilist naudingut pakkuvad raamid.
Kunst on subjektiivne nähtus, selle valimisel tuleb riskida, toetudes sisetundele või kutsudes appi spetsialisti.
Peale suurte asjade võiksid firma ühtset stiili omada ka pisidetailid: seinakellad, telefonid, sahtlid, lillevaasid. Tihti torkavad paremini silma just pisidetailid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele