• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 2250,26%37 775,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 2250,26%37 775,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 27.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valgustuse rusikareeglid büroos

Firma imago on nähtus, mida klient pigem tajub kui teadvustab. Oma imago on firmal alati, olgu siis taotletud või juhuslik. Mõju avaldab see sellegipoolest. Et imagost üks firma ei pääse, olekski mõttekas luua firmast selline kuvand, mis endalegi meeldib.
Imago on terviklik lahendus, koosnedes kümnetest pisidetailidest. Siia kuuluvad nii tõekspidamised, käitumisstiil kui suhtlusmaneerid. Enne nendeni jõudmist puutub klient aga kokku esmase visuaalse muljega: mööbel, värvid, valgus, kunst. Samas ei saa imagot luues unustada asjade praktilist väärtust.
Valgustite puhul tuleb läbi mõelda üld-, töö- ja efektvalgus. Et suurepärane valguslahendus on tavaliselt kallis, siis võib ideaalset valguslahendust taotledes piirduda mõne ruumiga, näiteks sekretäriruum või nõupidamistetuba. (Meeldetuletuseks olgu öeldud, et sekretäri töökoht on firma visiitkaart mitte ainult valgustite osas). Kui materiaalne olukord seda vähegi lubab, võib valgusteid hankides fantaasial vabalt lennata lasta, sest soliidsus ei pea alati igavusega paaris olema.
Firma imagot aitavad rõhutada valgusti toonid, kuplid, valgusvoo suund. Huvitavamaks saab interjööri hajutatud valgusega, kus valgusti suunab suurema osa valgust üles ja väiksema alla, nii, et tekib kaudne valgustatus. Ka reostaadiga valguse reguleerimine on bürooruumides väga kohane ja lisab omapära.
Mööbli juures on tähtsaimad imago loojad kuju ja värv. Traditsiooniliselt peetakse massiivsemat ja tumedamat mööblit soliidsemaks kui kerget ja heledat. Niisiis kontoritesse, mis rõhutavad traditsioone, usaldusväärsust, püsivust, läheb massiivsem mööbel ja värvikombinatsioonidesse sobib põimida tumedaid toone. Noortele ja kiirele arengule orienteeritud firma võiks kujunduses kasutada heledamaid, säravamaid toone ning kergemaid mööblikonstruktsioone. Samas tuleb aga silmas pidada mööblitoonide valikul ka firma värve või siis logo värve.
Kui kalli või odava kujundusega loob firma endale imago, tuleb oma klientidele ja töötajatele mõeldes igaühel endal selgeks arutleda. Tõenäoliselt vajab kallimat kujundust firma, kes otseselt klientidega tegeleb.
Üheks visuaalse imago osaks asutuses on ka kunst. Kunsti võib luua arvestades kindla ruumiga. Tavapäraselt ostetakse siiski juba valmis kunsti. Kuigi oleks meeldiv, kui ostetavad taiesed ka koloriidilt sobiksid firmavärvidega, on sellest olulisem siiski kunsti kvaliteet. Olulised on ka esteetilist naudingut pakkuvad raamid.
Kunst on subjektiivne nähtus, selle valimisel tuleb riskida, toetudes sisetundele või kutsudes appi spetsialisti.
Peale suurte asjade võiksid firma ühtset stiili omada ka pisidetailid: seinakellad, telefonid, sahtlid, lillevaasid. Tihti torkavad paremini silma just pisidetailid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele