Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pangad arendavad üleeuroopalist võrku
USA konsultatsioonifirma A.T. Kearny uurimus vaatleb 46 suurpanka ja kindlustusfirmat 13 Euroopa riigist ja USAst.
Tänaseks on Euroopas juba kümmekond finantskontserni, mis pakuvad jaepangandusteenuseid vähemalt viies riigis.
Peamisteks laienejateks on Saksa, Prantsuse, Briti ja USA finantsasutused, kuid maha ei jää ka Hollandi ABM Amro ja ING gruppi kuuluvad pangad ja kindlustusseltsid.
Üleeuroopalist haaret taotlevad pangad sisenevad uuele turule peamiselt olemasolevate finantsasutuste ülesostmise kaudu. Tähtsam kui füüsiliste kontorite võrk on interneti- ja telefonipanganduse arendamine.
Pankade sihtrühmaks on hästi koolitatud ja edukad noored, kellele Internet ja arvuti on osa igapäevasest elamisest. Teise olulise sihtrühma moodustavad rikkad pensionärid.
Uuele turule tulijal peab olema tipptasemel infotehnoloogia, tugev tootenimi ja arengustrateegia.
A.T. Kearney raport näitab, et strateegiate skaala võib olla väga lai. Näiteks tahab ING olla nii pank kui kindlustusfirma ja müüa mõlemaid teenuseid samade kanalite kaudu. Citibank arendab Euroopas eelkõige telefoni- ja internetipangandust. General Electricu omanik GE Capital pakub maailma suurimat krediitkaartide valikut ning liisinguteenuseid.
Ala uustulnukate hulgas on Briti kauplustekett Tesco, kes on edukalt ühendanud jaepangandusteenused ja kaubanduse. Poes käies on võimalik sooritada ka pangatehinguid. Sellest kontseptsioonist ennustatakse traditsioonilistele pangateenustele tugevat konkurentsi.
Põhjala pangad on Euroopa mastaabis veel väikesed. Uurimuse kohaselt nimetasidki Skandinaavia pankurid prioriteetide reas esikohal vajadust kasvada. Alles seejärel tulevad EMU ja mastaabisäästud. KL