Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjamaade laevafirmad lähevad mujale

    1990. aastatel on Euroopa laevanduse arengutendentsiks olnud see, et varem Bahama, Libeeria ja Bermuda mugavuslipu all sõitnud laevadest on paljud toodud kodumaise lipu alla. Kui nüüd Euroopa Liit (EL) soovitab oma liikmesriikidel teha laevafirmadele mitmeid soodustusi, siis panevad riigid, nagu näiteks Soome ja Rootsi, kes neid teha ei soovi, oma laevafirmad raskesse olukorda, mistõttu need kaaluvad jälle oma laevade muu lipu alla viimist.
    ELi kahe põhisoovituse kohaselt saavad laevafirmad kehtestada tonnimaksu, mis sisuliselt tähendab suurt maksusoodustust, ja kasutada teistest riikidest pärit odavamat tööjõudu, kellele võib maksta netopalka, st sealt ei arvestata maha sotsiaal- jm makse. Saksamaa, Holland, Kreeka, Norra on juba otsustanud, et nad hakkavad neid ELi reegleid uuest aastast rakendama. Kui Soome ja Rootsi parlament need aga tagasi lükkavad, siis tähendab see seda, et uuendust rakendavate riikide laevafirmad saavad konkurentsieelise, mis Soome ekspertide hinnangul on võrdne umbes 2,5 miljoni krooniga nelja brutoregistertonni kohta. Mõistagi see Soome ja Rootsi laevafirmadele ei meeldi ja nad on asunud olukorrast väljapääsu otsima.
    Et Soome parlament keeldus ELi soovitusi arvestamast ja laevafirmade taotletud 520 miljoni krooni suurust toetuspaketti heaks kiitmast, on reederid hakanud mõtlema, mida edasi teha. Ühe lahendusena nähakse Ahvenamaad, kes oleks valmis ise ELi süsteemi kasutusele võtma, mille järel kõik Soome kaubalaevafirmad saaks end sinna registrisse kanda. Siiski pole see nõnda hõlpsalt teostatav, kui esialgu paistab, sest Ahvenamaa ei saa niisugust otsust ilma Soome parlamendi heakskiiduta vastu võtta. Soome transpordiministeerium kahtleb igatahes sügavalt, kas parlament on nõus laevandusseadustikku Ahvenamaa haldusse loovutama.
    Soome reederid on juba deklareerinud, et kui laevade registreerimine Ahvenamaale ei õnnestu, siis viivad nad laevad mõne muu lipu alla. Esimesena on Finnlines teatanud, et kaalub oma peakorteri üleviimist Lüübekisse ja laevadel Saksa lipu heiskamist.
    Rootsi reederid on juba tükk aega ähvardanud oma laevu mujal registreerida, sest nende andmetel on Rootsis ühe laeva kulud aastas 3,4--5,1 mln Eesti krooni suuremad kui konkurentriikides. Laevafirmad soovivad, et riiklik toetus meremehe kohta tõuseks 98 000 Eesti kroonini ja et nad saaksid kasutada netopalgaga odavamat tööjõudu. Valitsus on nõus toetuse tõstma praeguselt 78 500 kroonilt 81 600-le ning brutopalga maksmisega, millest ta on valmis maksud hiljem laevafirmadele tagastama.
    Kui pooled kokkuleppele ei jõua, läheb enne aasta lõppu Rootsi lipu alt minema 30--35 laeva, mis tähendab 700 rootsi meremehele töökoha kaotust. Oma laevade minemaviimise kavatsusest on teada andnud Nordshipi ja Walleniuse grupp. Järelikult on tõenäoline, et 90. aastate arengutendents muudab jälle suunda.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.