75 abil jalule tõusta
Rover tahab majanduslikust krahhist pääseda, hoides kokku kulusid -- uus mudel 75 vahetab korraga välja kaks senist mudelit.
Täna, mil Briti suurim autotootja Rover ühena vähestest Euroopa automarkidest Eestis esindamata, pole Rover 75 maailmadebüüt meie jaoks kuigi oluline sündmus. Tegelikult on mõne aasta taguse MG taaselustamise ning äsjase Jaguar S-Type'i esmaesitluse kõrval tegu viimaste aastate ühe olulisema sündmusega Briti autoelus.
Ajalooline on uus mudel kahel põhjusel. Esiteks on see esimene, mis töötatud välja mõne aasta eest Roveri üle võtnud BMW juhtimisel, teiseks on tegu esimese päris uue Roveriga viimasel kahel aastakümnel. Majanduslikes raskustes siplev Rover võttis liinilt maha nii 600- kui 800-seeria, mida nüüd asendab 75. Iseasi, kas see päästab, viimased teated räägivad hoopis vajadusest sadu töötajaid sundpuhkusele saata.
Kõige traditsioonilisem on Rover 75 esiosa, mis eriti millegagi silma ei paista (kui viimase aja suurmoodi -- ümmargusi esilaternaid -- mitte arvestada).
Täiesti omaette klass on auto sisedisain, mida iseloomustab üks sõna -- retro. Valge taustaga mõõteriistad, puit ja kroomitud metallosad toovad silme ette neljakümnendad-viiekümnendad aastad. Kiiskavast kroomist pole puudust ka väljaspool.
Mootoreid on neli -- 1,8-, 2,0- ja 2,5-liitrised bensiinimootorid ning 2-liitrine diisel. Viimane on laenatud emafirmalt BMW-lt.
Rover 75 müük algab järgmise aasta märtsis. Uustulnuka põhilisteks konkurentideks saavad Audi A4, Alfa Romeo 156 ja C-klassi Mercedes, samuti 3-seeria BMW. Hinnatase pole päris selge, kuid Suurbritannias peaks see algama umbes 19 000 naelast ehk 420 000 Eesti kroonist.
Eestis on praegu saadaval vaid Land Roverid. Kas neid müüv AS ASC hakkab Eestisse tooma Rover 75, selgub pea. Positiivse otsuse korral saab Eestis uut Roverit osta järgmisel või ülejärgmisel aastal.