Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjamaad tõrjuvad Eestit Läänemerelt

    Ametiühingute õhutusel katkestasid Helsingi sadama töölised reedest Helsingi--Muuga--Århusi liinil sõitvate Eesti kaubalaevade laadimise ja eile asusid Soome ametivendi toetama ka Taani Århusi sadama dokkerid.
    Ettekäändeks mure Eesti meremeeste madalate palkade pärast, on Põhjamaade ametiühingud asunud kaitsma oma tööandjate huve, tõrjumaks turult konkurente, Eesti Merelaevanduse (EML) laevu.
    Boikotti dirigeerib rahvusvaheline transporditöötajate ametiühinguliit (ITF). Selle Soome organisatsiooni nõue tõsta Eesti madruse palk ligi 35 000 kroonini on absurdne. Mõlemas riigis on madruse töötasu kaks keskmist palka, mis elatustaset arvestades on võrreldavad.
    Eesti majandusolusid arvestades on mõeldamatu, et riik doteeriks osa meremeeste palgast, nagu teeb Soome riik, makstes ligi 40% oma meremeeste palkadest. Soome ametiühing vaikib targu sellest, et nende meremeeste palgalisa tuleb sadamamaksudest, mida Eesti lipu all sõitvad laevad maksavad ligi korda rohkem kui Soome laevad.
    Küsimus ei ole palkades, kaubaveoliinil Helsingi--
    Muuga--Århus opereerib ka Soome laevakompanii Finncarries, kellele on pinnuks silmas samal liinil samade tariifidega töötav EML.
    Eesti laevaomanike liidu presidendi Rein Merisalu kartus, et boikott kaubalaevade vastu on alles võitluse algus ning peatselt satuvad boikoti alla teised Eesti laevad, ei ole aluseta. Lõppeesmärk võib olla Soome laevafirmade turuosa suurendamine ka Tallinn-Helsingi reisilaevaliikluses.
    Tegemist ei ole esimese katsega tõrjuda turult Eesti laevu ja meremehi. Konkurents Läänemerel on muutunud väga tihedaks ning võitlus oma leivatüki pärast sunnib ülemerenaabreid varasemaid häid sõprussuhteid Eesti kolleegidega unustama. Alustati Eesti meremeeste kutseoskuste kahtluse alla seadmisega. Hiljaaegu ähvardasid konkurendid Eesti laevu mugavuslipuga, millega kaasnenuks ITFi tõsisemad boikotiaktsioonid. Praegune laevandussõda annab märku, et sellest plaanist pole loobutud.
    Eestil on seni õnnestunud negatiivsele propagandale vastu seista. Õigupoolest võib ägenenud võitlust pidada tunnustuseks Eesti meremeestele -- endast väga lugu pidavad põhjamaalased on tunnistanud nad tõsiseltvõetavateks konkurentideks.
    EMLi vastumeetmed, EMLi ja meremeeste ametiühingu delegatsiooni püüe leida palgaküsimustes kompromiss, samuti nõuda boikotiga tekitatud kahju kohtu kaudu sisse, on mõistlikud. Õigus on EMLi poolel, sest tegu on Soome dokkerfirma Finnsteve ja EMLi vahelise lepingu ühepoolse rikkumisega. Soome või Taani meremeeste elu Tallinnas kibedaks tegemisest ei saaks eestlased mingit kasu.
    Eesti kaubalaevade boikoteerimist võib käsitada kui tõsist aktsiooni Eesti majanduse vastu, mistõttu võiks Eesti riik panna asja rahvusvahelisel areenil suure kella külge ja kasutada diplomaatilisi relvi EMLi kaitseks, nagu teeb mõni teine riik Eestis (nt Ameerika Ühendriigid).
    Laevandussõja loole lisab pikantsust asjaolu, et EML on rohkem nime poolest Eesti firma -- Eesti riigile kuulub 30%, ülejäänud 70% kuulub enamjagu Norra laevakompaniile.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.