Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Garantiiremont sõltub osade ja kliendi kaugusest
Seoses eelmisel nädalal arvuteid laastanud CIH-viirusega puutusid paljud arvutikasutajad kokku töökodadega, kuhu arvutit viies selgus, kuidas ja mis tingimustel seal garantiiremonti tehakse. Ükski arvutimüüja ei võta enda peale viirusekahjustuse tasuta kõrvaldamist, kuid muude vigade parandamiseks on arvutiomanikul alati kasulik enne odava arvuti ostmist uurida, kui kaua seda pärast parandatakse ja kus seda teha saab.
Kõigil arvutikomplektidel on garantii 3 aastat. Microlink, Kernel, HNS ja Datel pakuvad tasuta garantiiremonti kliendi juures, Osborne tuleb kohale, kui tegemist on serveritega. Reageerimisaeg on samuti oluline: kas tuleb oodata paar tööpäeva (ja sel ajal töö seisab!) või tuleb operatiivgrupp kohale mõne tunniga ja pakub asendusarvutit. Priit Truusalu arvutifirmast Kernel arvab, et «omatehtud» arvutile leiab osa kiiremini kui välismaise kaubamärgiga arvutile. Seevastu välismaistele tagatakse tavaliselt parem hooldus kogu Eesti piires: Dateli spetsialist võib kohale sõita tasuta suvalisse punkti Eestis, kodumaiste arvutite müüja Kernel tagab kojutuleku Tartus, vajadusel ka Tallinnas, HNS sõidab koju Tallinnas ja selle lähiümbruses.