• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autokindlustuse hind võib tõusta

Kindlustusseltside liidu aseesimees, Leks Kindlustuse juhatuse esimees Raul Kastan ütles, et tegu on kindlustusseltside poolse algatusega, sest praeguste tariifide juures ei ole seltside liikluskindlustuse müügi tegevuskulusid õigesti hinnatud.
Kindlustusseltside tegevuskuludeks on seadusega määratud 15 protsenti kindlustusmaksest, kuid tegelikud kulutused on seltsidel tunduvalt suuremad, lausus Kastan. Nii on liikluskindlustuse kahjususe ja kulude suhe Kastani sõnul kasvanud enam kui 110 protsendini ja kindlustusseltsid kannavad selle müügist suurt kahju. «Tariifi 10--15protsendiline tõstmine aitaks meil liikluskindlustuse kuludega nulli jõuda,» lausus Kastan.
Nordika Kindlustuse juhatuse esimees Tiit Arge ütles, et liikluskindlustuse tariifi tõus oleks seltsidele hädavajalik, sest praegu kaetakse selle kindlustusliigi kulusid teiste toodete arvel. «Piisaks vaid sellest, kui autoremondifirmad tõstavad oma tunnihinda, kui seltsid on veelgi suuremas hädas, sest liikluskindlustuse hinnad nii kiiresti järele ei tule,» lausus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Liikluskindlustuse fondi peadirektor Veljo Tinn tunnistas, et tariifide tõstmist on küll arutatud, kuid otsust uute hindade väljatöötamise alustamise kohta tehtud ei ole. «Mingisugustest protsentidest praegu küll veel rääkida ei saa, sest pole teada, kas liikluskindlustuse fond sellise ettepaneku riigikogule üldse teeb,» lausus ta.
Kohustusliku liikluskindlustuse tariife tõsteti selle aasta alguses keskmiselt kümnendiku võrra. Selle üheks põhjuseks oli ravikindlustuse seaduse muudatus, mille kohaselt on haigekassal sellest aastast õigus nõuda liiklusõnnetuse tagajärjel makstavad hüvitised ja ravikulud sisse liikluskindlustusega tegelevalt kindlustusseltsilt.
Suuremad liikluskindlustuse müüjad on Eesti Varakindlustus, ASA Kindlustus, Leks Kindlustus ja Nordika.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele