• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Daewoo Musso tunneb end metsas kodusemalt kui maanteel

    Tagant kostuv võigas kummivilin ja tume mürtsatus ei ennusta midagi head, kuid testisõidu seni edukalt läbinud Daewoo Musso jääb terveks ka päris ehtsas avariis.
    Esimestel kilomeetritel ei oska Äripäeva palvel autotestis osalev elupõline maasturisõitja, Riigimetsade Majandamise Organisatsiooni (RMO) jahimajandi direktor Hannes Rei Daewoo Mussost midagi arvata. Koitjärve metskonnast mööda Piibe maanteed Tallinna poole sõites loevad maasturi laiad rattad üles pisemagi asfaldiõõnsuse ning see ei jää märkamata ka roolihoidjale.
    «Väga mugav tundub see auto küll, aga rool loperdab kuidagi imelikult,» on Rei esimene kommentaar, kuid ta nendib samas, et nii laiade rataste puhul pole selles ka midagi imekspandavat. On ju katsetatavalt autol all originaalvelgedest tunduvalt laiemad valuveljed ja rehvid, mis mõeldud eeskätt maastikul sõitmiseks.
    Ehkki auto kapoti all on 2,9-liitrine turbodiisel, leiab asjatundja, et minek võiks veidi erksam olla. «Gaasipedaal peab ikka vastu põrandat olema, kui tahad võimsust välja pigistada,» lausub mees, kes ise sõidab päevast päeva konkureeriva autofirma maasturiga. «Minu oma on isegi veidi erksam, ehkki 2,5-liitrise mootoriga.»
    Mõne kilomeetri pärast Aegviidu polügoonile keerates hakkab Rei arvamus Mussost paranema võrdeliselt läbitud kilomeetritega. Eriti meeldivad talle auto pehme vedrustus ja laius ning võimalus kuni 70kilomeetrise tunnikiiruse juures esisilda koos veojõukontrolliga elektrooniliselt sisse-välja lülitada. Ei mingeid lisakange.
    Kunagisel tankide pärusmaal tunneb Musso end sedavõrd koduselt, et 80-90kilomeetrise tunnikiirusega sõitmine ei valmista talle vähimatki probleemi. Seda isegi lahtise kruusaga kurvilisel teel.Kui poleks hirmu marjuliste pärast, kes ootamatult kurvi tagant välja võivad ilmuda, saaks auto vabalt hakkama ka suuremate kiirustega. Elektrooniline veojõukontroll ja nelikvedu hoiavad masina kindlalt teel. Kui see korraks välja lülitada, piisab poole väiksemast kiirusest, et auto külg tahtmatult ette hakkaks libisema. Küll aga kipub jonnima auto manuaalne käigukast. Mitmel kriitilisel hetkel peab soovitud käigu sisse lülitamiseks üksjagu jõudu rakendama.
    Pool testisõidu ajast kulub ekstreemsete kohtade otsimisele, kus saaks autot tõeliselt katsetada. Paraku ei leia testijad polügoonil ühtegi mudamülgast ega mäge, millega maastur hakkama ei saaks. Ühel eriti järsul tõusul korraks tundub, et mootor hakkab välja surema, kuid kiire käiguvahetus päästab olukorra.
    Ei jäägi üle muud, kui ronida tankitõrjekraavi kaldale. Pehmes liivas ja järsust kallakust ronib Musso aeglustusega poolde kaldasse, enne kui rattad liiva sees ringi hakkavad käima. «Oleks vähegi kõvem pinnas olnud, oleks üles läinud,» lausub Rei tunnustavalt. «Sellisest «sossist» üles ronimine eeldab juba roomikuid.»
    Koitjärve metskonna juurde tagasi jõudes on Hannes Rei arvamus Mussost täielikult muutunud. Kui arvata juurde veel nahksisu, konditsioneer, turvapadi, elekrooniliselt juhitavad aknaklaasid, korralik stereosüsteem, toonitud aknad ja palju muudki, siis sisaldab testitav Musso 379 000 krooni eest autot küllaga, arvab Rei.
    Tagasiteel Tallinna ei saa Piibe maantee lennurajal jätta proovimata auto võimet kiirust arendada -- osuti jääb võbelema 148 juures ja oleks ilmselt 150ni välja läinud, kui rada poleks otsa lõppenud. Kuhu jäävad ülejäänud kuus kilomeetrit, mida lubavad tehnilised andmed, jääb arusaamatuks, kuid uuesti proovima ka ei hakka: diiselmootori kohta niigi hea tulemus.
    Testsõit kulmineerub Tallinnas Peterburi maanteel, mil ees sõitev autoderivi järsult pidurdab. ABS-pidurid päästavad Musso tagant otsasõidust ees liikunud Nissan Terranole, tagant kostuv võigas kummivilin ja hirmuäratav mürtsatus ei ennusta aga enam midagi head. Ohutuled põlema pannes ja auto tagaosa poole liikudes vasardab peas mõte: turvatesti selle autoga nüüd küll kavas ei olnud, kuid oh üllatust -- peale väikeste kriimude tagumisel pamperil pole masinal midagi häda. Avariis süüdlaseks jäänud sõiduautojuht peab aga oma masinale tegema üpris kuluka remondi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.