• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diislipihustid tasub enne talve üle vaadata

    Enamikule diiselmootoriga auto omanikele tekivad tõsised mured esimese külmaga. Tavaliselt annavad selleks põhjust kas mittetöökorras pihustid, madal surveaste mootoris, ummistunud kütusefiltrid, mittetöökorras hõõgküünlad (eelpõlemiskambriga mootoril), vale süütenurk või kulunud ehk valesti reguleeritud kõrgsurvepump.
    Seepärast on enne sügis-talvist hooaega otstarbekas kõik eelnimetatud tegurid auto juures üle vaadata.
    Kuna aga kogu süsteemi kontroll on üsna kulukas, siis tuleks kindlasti alustada pihustitest. Kogemused näitavad, et hädad saavad alguse just sealt.
    Nii nagu bensiinimootoriga kasutatud autodel on süüteküünla eluiga umbes 10 000--60 000 kilomeetrit, on ka pihustiotste eluiga erinev. Sõiduautodel kestavad need näiteks 100 000--150 000 kilomeetrit, veoautodel 120 000--200 000 kilomeetrit, sõltuvalt kasutusrezhiimist, koormusest, pihustiotsa valmistanud tehasest, kuid mis peamine -- kütuse kvaliteedist. Lisaks saavad probleemid pihustiotstega alguse ka tihenduspinna või mootori kulumisest ning ebaõigest pihustiotsa kontrollimisest, vahetusest ja reguleerimisest. Kõik need põhjused sunnivad sageli vahetama pihustiotsad ära enne, kui see on ette nähtud valmistaja tehase või autotootja tehnilistes tingimustes.
    Kõige enam riknevad pihustiotsad aga siiski kütuse ebakvaliteetsuse tõttu. Meil saadaolevatel diiselkütustel on tavaliselt väga suur väävli- ja veesisaldus ning madal tsetaaniindeks. Samuti on kütuses väga palju mehaanilisi ja bituumseid osakesi, mis kleepuvad pihusti nõela tööpindadele ja takistavad pihustiotsa korrektset tööd.
    Viimasel ajal on sagenenud juhtumid, mil ebakvaliteetse kütuse tõttu on tulnud remontida täielikult kogu auto toitesüsteem (kõrgsurvepump ja pihustid) ning osaliselt ka mootor (lihvida klapid, vahetada kolvirõngad).
    Muret valmistab meie masinapargi kõrge iga ja suur läbisõit. Mootorite kolvigrupp on kulunud, mistõttu on surveaste väga madal. See aga mõjutab otseselt põlemiskambrisse pritsitava kütuse segunemist õhuga ja selle põlemist. See omakorda soodustab tahma tekkimist ja pihusti otsa pihustusavade kinnikleepumist.
    Pihustiotste kontrollimisel tuleb järgida tehase poolt ette nähtud pihustuskarakteristikat, kontrollimise viise ja tehnoloogiat. Kui seda ei tehta, pole kontrollimisest kuigi palju kasu. Seepärast soovitan diiselmootorite kontrollimisel ja hooldamisel kasutada autoriseeritud töökodade abi.
    Autor: Tarmo Talismaa
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.