• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,4%5 689,22
  • DOW 30−0,54%42 225,56
  • Nasdaq −0,44%17 820,19
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,19
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,4%5 689,22
  • DOW 30−0,54%42 225,56
  • Nasdaq −0,44%17 820,19
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,19
  • 29.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Diislipihustid tasub enne talve üle vaadata

Enamikule diiselmootoriga auto omanikele tekivad tõsised mured esimese külmaga. Tavaliselt annavad selleks põhjust kas mittetöökorras pihustid, madal surveaste mootoris, ummistunud kütusefiltrid, mittetöökorras hõõgküünlad (eelpõlemiskambriga mootoril), vale süütenurk või kulunud ehk valesti reguleeritud kõrgsurvepump.
Seepärast on enne sügis-talvist hooaega otstarbekas kõik eelnimetatud tegurid auto juures üle vaadata.
Kuna aga kogu süsteemi kontroll on üsna kulukas, siis tuleks kindlasti alustada pihustitest. Kogemused näitavad, et hädad saavad alguse just sealt.
Nii nagu bensiinimootoriga kasutatud autodel on süüteküünla eluiga umbes 10 000--60 000 kilomeetrit, on ka pihustiotste eluiga erinev. Sõiduautodel kestavad need näiteks 100 000--150 000 kilomeetrit, veoautodel 120 000--200 000 kilomeetrit, sõltuvalt kasutusrezhiimist, koormusest, pihustiotsa valmistanud tehasest, kuid mis peamine -- kütuse kvaliteedist. Lisaks saavad probleemid pihustiotstega alguse ka tihenduspinna või mootori kulumisest ning ebaõigest pihustiotsa kontrollimisest, vahetusest ja reguleerimisest. Kõik need põhjused sunnivad sageli vahetama pihustiotsad ära enne, kui see on ette nähtud valmistaja tehase või autotootja tehnilistes tingimustes.
Kõige enam riknevad pihustiotsad aga siiski kütuse ebakvaliteetsuse tõttu. Meil saadaolevatel diiselkütustel on tavaliselt väga suur väävli- ja veesisaldus ning madal tsetaaniindeks. Samuti on kütuses väga palju mehaanilisi ja bituumseid osakesi, mis kleepuvad pihusti nõela tööpindadele ja takistavad pihustiotsa korrektset tööd.
Viimasel ajal on sagenenud juhtumid, mil ebakvaliteetse kütuse tõttu on tulnud remontida täielikult kogu auto toitesüsteem (kõrgsurvepump ja pihustid) ning osaliselt ka mootor (lihvida klapid, vahetada kolvirõngad).
Muret valmistab meie masinapargi kõrge iga ja suur läbisõit. Mootorite kolvigrupp on kulunud, mistõttu on surveaste väga madal. See aga mõjutab otseselt põlemiskambrisse pritsitava kütuse segunemist õhuga ja selle põlemist. See omakorda soodustab tahma tekkimist ja pihusti otsa pihustusavade kinnikleepumist.
Pihustiotste kontrollimisel tuleb järgida tehase poolt ette nähtud pihustuskarakteristikat, kontrollimise viise ja tehnoloogiat. Kui seda ei tehta, pole kontrollimisest kuigi palju kasu. Seepärast soovitan diiselmootorite kontrollimisel ja hooldamisel kasutada autoriseeritud töökodade abi.
Autor: Tarmo Talismaa

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele