Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diislipihustid tasub enne talve üle vaadata

    Enamikule diiselmootoriga auto omanikele tekivad tõsised mured esimese külmaga. Tavaliselt annavad selleks põhjust kas mittetöökorras pihustid, madal surveaste mootoris, ummistunud kütusefiltrid, mittetöökorras hõõgküünlad (eelpõlemiskambriga mootoril), vale süütenurk või kulunud ehk valesti reguleeritud kõrgsurvepump.
    Seepärast on enne sügis-talvist hooaega otstarbekas kõik eelnimetatud tegurid auto juures üle vaadata.
    Kuna aga kogu süsteemi kontroll on üsna kulukas, siis tuleks kindlasti alustada pihustitest. Kogemused näitavad, et hädad saavad alguse just sealt.
    Nii nagu bensiinimootoriga kasutatud autodel on süüteküünla eluiga umbes 10 000--60 000 kilomeetrit, on ka pihustiotste eluiga erinev. Sõiduautodel kestavad need näiteks 100 000--150 000 kilomeetrit, veoautodel 120 000--200 000 kilomeetrit, sõltuvalt kasutusrezhiimist, koormusest, pihustiotsa valmistanud tehasest, kuid mis peamine -- kütuse kvaliteedist. Lisaks saavad probleemid pihustiotstega alguse ka tihenduspinna või mootori kulumisest ning ebaõigest pihustiotsa kontrollimisest, vahetusest ja reguleerimisest. Kõik need põhjused sunnivad sageli vahetama pihustiotsad ära enne, kui see on ette nähtud valmistaja tehase või autotootja tehnilistes tingimustes.
    Kõige enam riknevad pihustiotsad aga siiski kütuse ebakvaliteetsuse tõttu. Meil saadaolevatel diiselkütustel on tavaliselt väga suur väävli- ja veesisaldus ning madal tsetaaniindeks. Samuti on kütuses väga palju mehaanilisi ja bituumseid osakesi, mis kleepuvad pihusti nõela tööpindadele ja takistavad pihustiotsa korrektset tööd.
    Viimasel ajal on sagenenud juhtumid, mil ebakvaliteetse kütuse tõttu on tulnud remontida täielikult kogu auto toitesüsteem (kõrgsurvepump ja pihustid) ning osaliselt ka mootor (lihvida klapid, vahetada kolvirõngad).
    Muret valmistab meie masinapargi kõrge iga ja suur läbisõit. Mootorite kolvigrupp on kulunud, mistõttu on surveaste väga madal. See aga mõjutab otseselt põlemiskambrisse pritsitava kütuse segunemist õhuga ja selle põlemist. See omakorda soodustab tahma tekkimist ja pihusti otsa pihustusavade kinnikleepumist.
    Pihustiotste kontrollimisel tuleb järgida tehase poolt ette nähtud pihustuskarakteristikat, kontrollimise viise ja tehnoloogiat. Kui seda ei tehta, pole kontrollimisest kuigi palju kasu. Seepärast soovitan diiselmootorite kontrollimisel ja hooldamisel kasutada autoriseeritud töökodade abi.
    Autor: Tarmo Talismaa
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.