• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 09.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mereveo hinda kujundab sündmus

Erinevalt tavaarusaamast ei ole laevanduses hinnakujunduses suurt osatähtsust sadamate geograafial ja kaugusel üksteisest. Olulisemaks faktoriks on erinevate majanduspiirkondade impordi-ekspordi tasakaal.
Kõigil suurematel laevafirmadel on olemas oma majandusanalüüsiosakonnad. Need hindavad pidevalt erinevate riikide ja piirkondade ekspordi-impordi potentsiaali, ostujõudu, majandusstruktuuri ja teevad statistikast ning agentide edastatud andmetest lähtuvalt soovitusi vastavate piirkondade vaheliste veotariifide muutmiseks.
Näiteks muudab ©Türgi maavärin kallimaks kauba ekspordi Türgisse ja odavamaks impordi sealsest piirkonnast. Pärast maavärinat Türgis hakkas piirkonda saabuma humanitaarabi, ehitusmaterjalid jms. Peale Türgisse vedude mahu suurenemise aitab Türgisse vedude hinna tõusule kaasa ka mittetulundusorganisatsioonid kes, võrreldes kaubandusfirmadega, on oluliselt väiksema hinnateadlikkusega (on nõus maksma rohkem). Samas on kannatada saanud mingi osa Türgi eksporditööstusest ja osa senisest eksporditoodangust suunatakse tõenäoliselt Türgi siseturule. Kokkuvõttes tekib Türgis tõenäoliselt hulk tühje konteinereid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Türgist kaupu välja vedades võib tõenäoliselt laevakompaniiga saada ekspordiks senisest odavama veohinna, kuna laevafirma jaoks vähendab iga ekspordist teenitud dollar tühjade konteinerite veo kahjumit.
Autor: Paavo Kollom

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele