• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 26.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusekomponentide maksustamine kaotab odava kütuse

Rahandusminister Siim Kallas sõnas eile, et otsuse tingis mootorikütuseaktsiisi alalaekumine, mille põhjustab suures osas just maksuvabadest kütuselisanditest bensiini valmistamine. ?Maksuvabade komponentide maksustamine on parim viis maksupettuste vältimiseks ja turu korrastamiseks,? sõnas Kallas. Ta lisas, et kütuseaktsiisi kavandatavat tõusu ei toimu. ?Lähiaastatel kütuseaktsiisi tõenäoliselt ei tõsteta,? kinnitas minister. Järjekordne bensiiniaktsiisi tõus pidi toimuma 1. detsembril 3,50 kroonilt 4 kroonile liitrilt ja diislikütuse aktsiisitõus 3,04 kroonilt 3,69 kroonile liitrilt. Lisaks pidi järgmise aasta lõpus tõusma bensiini aktsiis veel 30 sendi ning diisli aktsiis 71 sendi võrra.
Maksuvabad kütusekomponendid, mida toodi Eestisse kohapeal bensiini valmistamiseks, maksustatakse alates 1. juulist sarnaselt bensiinile 3,5kroonise aktsiisiga kilo kohta, mis peaks turult kaotama aktsiisimaksuvabalt müüdava odava kütuse.
Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun sõnas, et maksuvabade kütusekomponentide maksustamine peaks kajastuma eelkõige kütuse hindades. ?Loogiliselt võttes peaks ju segatud kütuse omahind tõusma,? leidis Praun. Tema hinnangul on seaduse jõustumise korral oodata kütuseturu korrastumist, millest klient tänu ebakvaliteetsete toodete kadumisele ainult võidab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hydro Texaco Eesti müügidirektor Andres Kivistik on varem Äripäevale kahtlust avaldanud, et kütusekomponentide maksustamine probleemi tervenisti ei lahenda, sest kütusesegajad hakkavad kemikaale tooma selliste toodete nime all, mis pole maksustatavad.
Tolliameti tuludetalituse juhataja Ruth Paade sõnas, et kindlasti hakkavad kütusemüüjad teise nime all kütusekomponentide importimist katsetama. ?Maaletoojad on küllaltki nutikad,? tõdes ta. ?Püüame neile vastu hakata ja tolliametnikke instrueerida, millistele kaubapositsioonidele rohkem tähelepanu pöörata,? lisas Paade. Aasta kahe esimese kuuga on laekunud mootorikütuseaktsiisi vaid 7,76 protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele