Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BRS võib saada raudtee

    Mõnede erastamisega ise seotud ettevõtjate hinnangul on BRSil erastamiskonkursil teiste ees eelis tänu firma ühe esindaja Jüri Käo sponsorlussuhetele Isamaaliiduga.
    Teise konkureerija RERi aktsionäride hulgas on küll samuti paremerakondade üks suurrahastajaid Aadu Luukas, kuid BRS on teinud seni pikimat ja parimat poliitilist eeltööd.
    BRSi kasuks räägib ka väiksem osaliste arv, mistõttu on nendega väljaspool läbirääkimiste lauda kergem koostööd teha kui 47 eraisikust ja firmast koosneva RERiga.
    Firma juhatuse liikme Guido Sammelselja sõnul on nende taga ka mitmed pangad. ?Laenu annavad Hansapank, Swedbank ja mitmed Saksa pangad,? ütles Sammelselg.
    RERi aktsionär Hans H. Luik oli konkurentide võiduvõimalusi analüüsides skeptiline. ?Ei saa aru, kuidas Burkhardt (Rail Worldi juht ? toim.) ja tema kolm sõpra ?kogemustega raudteefirmaks? kvalifitseerusid,? ütles Luik.
    Teise konkurendi, Rail Estonia kahe miljardi krooni suurust ostupakkumist nimetas Luik ebarealistlikuks, eriti kui uskuda, et tariife tõsta ei kavatseta. Luik avaldas imestust ka selle üle, kuidas firma pärast omanikumuutust üldse erastamisel edasi saab konkureerida.
    USA kapitalile kuuluv CSX Estonia teatas septembris, et muudab oma nime Rail Estoniaks ning CSX Corporationi asemele asub Floridast pärit lühikeste raudteeliinide omanik Rail America.
    Isamaaliitlasest teede- ja sideminister Toivo Jürgenson kinnitas, et ettevõtjate mõju valiku tegemisel on nullilähedane. ?Loomulikult tehakse propagandat oma huvide tagamiseks, aga need ajad on möödas, kui sponsorid suutsid poliitikuid mõjutada,? väitis Jürgenson.
    Erastamisagentuuri nõukogu liige, reformierakondlane Ignar Fjuk rääkis eile, et ta ei oska kommenteerida ettevõtjate mõju otsuste tegijatele, kuid tema hinnangul on midagi kahtlast teoksil küll. Fjuk pidas kummaliseks, et enamik erastamistoiminguid on jäetud erastamisagentuuri ametnike suvaks. Samuti pole juba kahel korral õnnestunud agentuuri nõukogul vajalikku kvoorumit kokku saada. ?See toimub teede- ja sideministri vastutusel,? nentis Fjuk.
    Eile saatis erastamisagentuur raudtee erastamises osalejatele aktsiaostu lepingu ja erastamislepingu projektid, millesse erastajatel on aega 20. novembrini omapoolseid täiendusi ja parandusi teha.
    Aktsiaostu lepingu kohaselt peab riik endale jääva 34 protsendi aktsiate müümiseks leppima kokku 66 protsendi aktsiate omanikuga. ?Halb, et ei saanud sisse kirjutada, et riigil on aktsiate vaba võõrandamise õigus,? nentis Fjuk.
    Erastamislepingus on kirjas, et kui raudtee ostja rikub lepingut, näiteks aktsiaid juurde emiteerides või sobimatut investorit kaasates, on need toimingud õigustühised. Lisaks tuleb tasuda ka leppetrahv.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.