Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vormelifännidel läheb elu kibedaks

    Tiimide arv talve jooksul muutunud ei ole, ehkki Minardi olukord oli pikka aega üsna katastroofiline. Suurtes finantsprobleemides olnud meeskonna ostis austraallane Paul Stoddart, mis tähendab seda, et hooaja alguses peaksid stardijoonel olema kõik mullused tuttavad.
    Ainult kolm meeskonda ? Ferrari, McLaren ja Jordan ? jätkavad võistlemist samade pilootidega kui mullu. Ferrari esinumbriks on endiselt kolmekordne maailmameister Michael Schumacher ning vaevalt Rubens Barrichello tänavugi sakslase positsiooni eriti kõigutada suudab. Võrdsemaks paariks on kindlasti McLareni duo Mika Häkkinen/David Coulthard, kuid eelmiste aastate põhjal on ka siin raske uskuda, et Häkkinen oma liidripositsiooni loovutaks. Jordani sõitjate Heinz-Harald Frentzeni ja Jarno Trulli vahel nii selge klassivahe puudub, eks hooaeg näitab, kumb kõrgemale tõuseb.
    Kõikides teistes meeskondades on vahetunud vähemalt üks, kui mitte mõlemad piloodid. BARi esisõitjaks on juba kolmandat hooaega eksmaailmameister Jacques Villeneuve, kellele aga tänavu peaks tugevat konkurentsi pakkuma uus paarimees, prantslane Olivier Panis. Jääb vaid loota, et mullu McLareni testsõitjana rohkelt tähelepanu äratanud Panis suudab Villeneuve?ile ?ehitatud? meeskonnas ka oma sõna maksma panna.
    Kui BARi sõitjad peaksid vähemalt esmamulje põhjal enam-vähem klappima, siis Williamsi duo puhul midagi sellist loota ei ole ? kurjakuulutavaid märke oli näha juba enne aastavahetust. Tiimis ka mullu sõitnud sakslane Ralf Schumacher ning kolumbialasest uustulnuk Juan Pablo Montoya on selgelt vaenujalal ja mürgise sõnavahetusega ei ole kokku hoitud. Kui meeste tulemused peaksidki nõrgaks jääma, siis vähemalt raja kõrval toimuv tõotab piisavalt vürtsi.
    Eelmisel aastal Williamsis oma karjääri alustanud noore briti Jenson Buttoni uueks meeskonnaks on Benetton, kus mullustest sõitjatest jätkab Giancarlo Fisichella. Mõlemal on piisavalt talenti ning võrdsed võimalused edu saavutada: Button on kiire, kuid siiski veel algaja; Fisichellal on kogemusi rohkem, ent rõhujaks paar tulemusteta hooaega. Kui Benetton suudaks autod korda saada, võiks sellelt paarilt palju oodata. Prosti esinumbriks on ka tänavu prantslane Jean Alesi, teiseks piloodiks aga mullu Minardis võistelnud argentiinlane Gaston Mazzacane. Ka Jaguaril on vahetunud üks mees, Eddie Irvine?i kõrval on võtnud koha sisse itaallane Luciano Burti. Burtit ei saa siiski uustulnukaks nimetada, sest ta võistles mullu ühel etapil, seda Jaguari koosseisus.
    Kolm meeskonda aga alustavad uut hooaega vähemalt ühe täiesti kogenematu piloodiga. Arrowsi mullust koosseisu esindab hollandlane Jos Verstappen, uueks sõitjaks on brasiillane Enrique Bernoldi. Sauberil on vahetunud mõlemad piloodid, seni Prostis sõitnud sakslase Nick Heidfeldi paariliseks saab soomlane Kimi Räikkönen. Minardi on hetkel avaldanud ainult ühe sõitja nime, kelleks on hispaanlane Fernando Alonso. Loo valmimise ajal ei olnud veel teada, kes istub Minardi teise auto rooli. Nii Bernoldi, Räikkönen kui ka Alonso ei ole varem vormel ühes võistelnud.
    Autor: Pille Russi
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.