• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vormelifännidel läheb elu kibedaks

Tiimide arv talve jooksul muutunud ei ole, ehkki Minardi olukord oli pikka aega üsna katastroofiline. Suurtes finantsprobleemides olnud meeskonna ostis austraallane Paul Stoddart, mis tähendab seda, et hooaja alguses peaksid stardijoonel olema kõik mullused tuttavad.
Ainult kolm meeskonda ? Ferrari, McLaren ja Jordan ? jätkavad võistlemist samade pilootidega kui mullu. Ferrari esinumbriks on endiselt kolmekordne maailmameister Michael Schumacher ning vaevalt Rubens Barrichello tänavugi sakslase positsiooni eriti kõigutada suudab. Võrdsemaks paariks on kindlasti McLareni duo Mika Häkkinen/David Coulthard, kuid eelmiste aastate põhjal on ka siin raske uskuda, et Häkkinen oma liidripositsiooni loovutaks. Jordani sõitjate Heinz-Harald Frentzeni ja Jarno Trulli vahel nii selge klassivahe puudub, eks hooaeg näitab, kumb kõrgemale tõuseb.
Kõikides teistes meeskondades on vahetunud vähemalt üks, kui mitte mõlemad piloodid. BARi esisõitjaks on juba kolmandat hooaega eksmaailmameister Jacques Villeneuve, kellele aga tänavu peaks tugevat konkurentsi pakkuma uus paarimees, prantslane Olivier Panis. Jääb vaid loota, et mullu McLareni testsõitjana rohkelt tähelepanu äratanud Panis suudab Villeneuve?ile ?ehitatud? meeskonnas ka oma sõna maksma panna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui BARi sõitjad peaksid vähemalt esmamulje põhjal enam-vähem klappima, siis Williamsi duo puhul midagi sellist loota ei ole ? kurjakuulutavaid märke oli näha juba enne aastavahetust. Tiimis ka mullu sõitnud sakslane Ralf Schumacher ning kolumbialasest uustulnuk Juan Pablo Montoya on selgelt vaenujalal ja mürgise sõnavahetusega ei ole kokku hoitud. Kui meeste tulemused peaksidki nõrgaks jääma, siis vähemalt raja kõrval toimuv tõotab piisavalt vürtsi.
Eelmisel aastal Williamsis oma karjääri alustanud noore briti Jenson Buttoni uueks meeskonnaks on Benetton, kus mullustest sõitjatest jätkab Giancarlo Fisichella. Mõlemal on piisavalt talenti ning võrdsed võimalused edu saavutada: Button on kiire, kuid siiski veel algaja; Fisichellal on kogemusi rohkem, ent rõhujaks paar tulemusteta hooaega. Kui Benetton suudaks autod korda saada, võiks sellelt paarilt palju oodata. Prosti esinumbriks on ka tänavu prantslane Jean Alesi, teiseks piloodiks aga mullu Minardis võistelnud argentiinlane Gaston Mazzacane. Ka Jaguaril on vahetunud üks mees, Eddie Irvine?i kõrval on võtnud koha sisse itaallane Luciano Burti. Burtit ei saa siiski uustulnukaks nimetada, sest ta võistles mullu ühel etapil, seda Jaguari koosseisus.
Kolm meeskonda aga alustavad uut hooaega vähemalt ühe täiesti kogenematu piloodiga. Arrowsi mullust koosseisu esindab hollandlane Jos Verstappen, uueks sõitjaks on brasiillane Enrique Bernoldi. Sauberil on vahetunud mõlemad piloodid, seni Prostis sõitnud sakslase Nick Heidfeldi paariliseks saab soomlane Kimi Räikkönen. Minardi on hetkel avaldanud ainult ühe sõitja nime, kelleks on hispaanlane Fernando Alonso. Loo valmimise ajal ei olnud veel teada, kes istub Minardi teise auto rooli. Nii Bernoldi, Räikkönen kui ka Alonso ei ole varem vormel ühes võistelnud.
Autor: Pille Russi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele