Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee sobib idatranspordiks

    Raudteetranspordi pärusmaaks on kaubaveod Eesti ja endise Nõukogude Liidu vabariikide vahel. Euroopa suunal on raudtee kaubavedude maht peaaegu olematu.
    Lõviosa Eesti raudteevedudest moodustavad transiitveosed, väikse osa riigisisesed veod ja väikseima osa eksport-importveod. Raudteel Eesti ja teiste riikide vahel liikuvad tavapärased kaubad on puiste- ja vedelkaubad nagu vili, killustik, liiv, sool, väetised, süsi ja vedelkütused. Viimastel aastatel on hoogsalt kasvanud puidu ja puittoodete vedu Eesti saeveskite tarbeks.
    Idast Eestisse toodavate puiste ja vedelkaupade veol on raudteel selge konkurentsieelis teiste transpordiliikide ees, kuna meretransporti üldjuhul kasutada ei saa ja autotransport ei tule nii suurte mahtudega toime.
    Tõsisem konkurents transpordiliikide vahel on itta suunduvate kaupade ? toiduainete ja tööstustoodangu veol. Raudtee soodsamale veotariifile vastukaaluks on vana ja ebapraktiline raudtee vagunipark, keeruline veoprotsessi planeerimine ja vormistamine, suhteliselt aeglane veoprotsess. Transpordiliigi valikul on olulised ka idapartneri võimalused eri transpordiliikide kasutamisel ning tolli ja turvalisuse küsimused.
    Raudtee on hea võimalus kaubavahetuse korraldamiseks kaugemate endise Nõukogude Liidu vabariikidega. Kui Vene Föderatsiooni, Valgevenesse ja Ukrainasse kauba veoks võib leida ka autotranspordiettevõtteid, siis kaugematesse riikidesse keegi oma veoautot naljalt saata ei taha. Raudteetransport töötab nende riikide vahel endiselt talutaval tasemel nii veokiiruselt kui ka turvalisuselt.
    Riikidevahelise raudteetranspordi korraldamisel peab kaubasaatja arvestama ka sellega, et kodumaiste raudtee operaatorfirmade kaudu ei ole võimalik tasuda teiste riikide raudteede veotariife ega lisamakseid. Probleemi ei teki, kui vedu läheb naabritele Lätti või Venemaale. Sellisel juhul tasub kaubasaatja veomaksed Eestist naaberriigi piirini ja kaubasaaja omakorda Eestist naaberriigi piirist lõppjaamani. Veol kaugematesse riikidesse tuleb kasutada raudtee-ekspediitorfirmade abi, kellel on sõlmitud lepingud teiste riikide raudteedega.
    Euroopa-suunalisel transpordil jõuab raudteevedu teiste transpordiliikidega konkurentsi, kui on efektiivsemalt lahendatud eri rööpmelaiusest tulenevad tehnilised probleemid. Lääne- ja Kesk-Euroopa 1435mm rööpmelaiusega raudtee lõpeb Leedu- Poola piiril, kust algab 1520mm rööpmelaiusega raudtee. Samuti on Eestil vaja ühineda raudteevedusid reguleeriva COTIF kokkuleppega. COTIF sätestab veotingimused, poolte kohustused ja vastutuse raudteetranspordi veoprotsessis.
    Suurt arengut võib raudteel ennustada ka konteinervedude vallas. Selline areng aga võib toimuda alles pärast kaasaegse konteinerterminali valmimist Eestis.
    Autor: Jaan Ratnik
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.