?Telekommunikatsiooniseaduse kohaselt peab järelevalvet teostama sideamet, järeldusi tuleva hinnatõusu kohta saab teha alles pärast analüüsi,? rääkis teede- ja sideministeeriumi asekantsler Tõnu Naestema.
Naestema ütles aga, et juhul kui sideamet peab vajalikuks, võib amet nõuda, et Eesti Telefoni muudaks tariife või jätaks muudatuse hinnakirjas tegemata.
?Eesti-suuruses riigis on ühtne kõnehind loogiline, aga see juhtus kuidagi äkitselt,? sõnas Naestema. ?See, et Eesti Telefon teatas tulevastest muudatustest vahetult enne seda, kui jõustub telekommunikatsiooniseaduse muudatuse seadus, on omapärane. Kategooriliselt ei taha aga praegu midagi väita, Eesti Telefoni emafirma Eesti Telekom on börsiettevõte ja kõik väited tema kohta peavad olema kaalutletud.?
Ka konkurentsiamet soovib saada Eesti Telefonilt infot, kas uus võrgusisese kõne hind, mis on päeva ajal 34 senti minuti eest, on kulupõhine ja mis on hinnatõusu põhjuseks.
?Meid huvitab kõige rohkem need, millest on see hinnatõus tingitud, kuidas hinda kujundati, kas kõne hind on kulupõhine,? rääkis konkurentsimeti peadirektori asetäitja Aini Proos.
?Me ei tea ju veel, kas tegemist on rikkumisega, võib-olla ei olegi rikkumist,? ütles Proos. ?Vaatame, kas on konkurente kahjustatud ja kas on kedagi uute tariifidega diskrimineeritud.?
Konkurentsiameti küsimustele vastamiseks on Eesti Telefonil aega kümme päeva. ?Kui Eesti Telefoni vastused ei rahulda meid, peab vist kokku saama ja vaatama, mis on need mittemõistmised,? sõnas Proos.
Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit ütles reedel, et Eesti Telefoni juhatuse esimees Valdo Kalm pöördus tarbijakaitseameti poole, olles valmis andma seletusi tuleva hinnatõusu kohta.