Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Fordist saab taas liider

    Eelmisel nädalal tuli taas halbu uudiseid autotööstusest. Volvo teatas 1,3 miljardi Rootsi krooni (3,2 miljardi Eesti krooni) suurusest kahjumist ning 4 miljardit Rootsi krooni maksma minevast kolmeaastasest restruktureerimisprogrammist, mille eesmärk on kulude kokkuhoid ja kasumlikkuse parandamine.
    Aprilli keskel teatasid nigelatest majandustulemustest maailma kolm suurimat autotööstuskompaniid ? General Motors, Ford Motor Company ja DaimlerChrysler. Ka käesolevas kvartalis pole esialgu midagi helgemat näha. Aprillis langes nn Kolme Suure sõiduautode ja kergete veoautode läbimüük USAs 16,3 protsenti. Kõige hullem olukord siiski ei ole. Sõidukite arvu poolest on USA autotööstus edukuselt kõigi aegade kolmanda aasta graafikus.
    Kolme suure turuosa kaotus on tasapisi transformeerumas koondamistesse ja vallandamistesse. Ford teatas teisipäeval, et vähendab teise kvartali tootmisplaani Põhja-Ameerika tehastes veel 40 000 veoki võrra, mis teeb möödunud aastaga võrreldes kokku tootmise 10protsendilise vähendamise 1,19 miljoni sõidukini.
    USA autode müügi langus oli tegelikult prognoositav. Ameerika Ühendriikide majanduskasv aeglustub ning tarbijate mure töökoha ja sissetulekute pärast kasvab, mistõttu on loomulik, et nõudlus uute autode järele kahaneb.
    Siiski pole see USA autotööstuse nõrkuse ainus põhjus. Toyota, Hyundai, Kia ja isegi BMW müüginäitajad hoopis kasvasid.
    New York Times kirjutas neljapäeval, et Ford Motorsist võib lähima paari aasta jooksul saada taas maailma suurim autotööstuskompanii. Praegune liider General Motors võttis turuliidri koha Fordilt 1931. aastal, kui kompaniid juhtis selle asutaja Henry Ford. General Motors, mida juhtis tol ajal Alfred P. Sloan, liitis kokku pool tosinat tootmiskonveierit ning kompaniist sai peaaegu kogu ülejäänud 20. sajandi jooksul USA suurim ettevõte, mõnel aastal ka maailma suurim. Esimese kvartali müüginäitajate poolest jäi Ford General Motorsist maha vaid poole päeva müügimahu jagu. Analüütikute jaoks ei eksisteeri enam küsimust kas Ford läheb General Motorsist mööda, küsimus on, millal ta seda teeb.
    Peamine põhjus, miks General Motors kaotab liidrikoha, on kompanii võimetus kiiresti reageerida turutrendi muutustele. Sel põhjusel ei suudetud hoida väikeautode turgu 70?80ndatel aastatel ning aerodünaamiliste keskmise suurusega autode turgu 90ndatel. Ega see ei ole ainult General Motorsi häda. Liigne konservatiivsus on tegelikult kogu USA autotööstuse probleem.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Euroopa väärtuslikema ettevõtte Novo Nordiski puhaskasum kasvas pea 30%
Novo Nordisk, mis sai eelmisel aastal oma kaalulangetusravimite menu tõttu Euroopa kõige väärtuslikumaks ettevõtteks, ületas neljapäeval esimese kvartali kasumiootusi, kuna nõudlus nende ravimite järele aina kasvab.
Novo Nordisk, mis sai eelmisel aastal oma kaalulangetusravimite menu tõttu Euroopa kõige väärtuslikumaks ettevõtteks, ületas neljapäeval esimese kvartali kasumiootusi, kuna nõudlus nende ravimite järele aina kasvab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Eesti tegi hinnatõusuga naabritele silmad ette
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.
Euroala harmoneeritud tarbijahinnaindeks püsis aprillis aastatagusel ehk 2,4% tasemel, selgub Eurostati andmetest.