Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma neljas laevafirma avas liini Tallinnasse

    TEUde (konteinerite mõõtühik) arvult maailma neljanda laevafirma MSCi alus väljub teisipäeva hommikuti Inglismaalt Felixstowest ning jõuab Kotka ja Helsingi kaudu Tallinnasse laupäeva õhtuks. Tallinnast jätkab laev teekonda Riia kaudu Antwerperni. MSCi Eesti Tallinna kontori juhataja Timo Pusa kinnitusel on MSCi oma laevaga Tallinnasse sisenemist plaaninud juba kaks aastat. Möödunud aastal kasvasid MSCi kaubamahud Baltimaades 56%, mis tegi lõpuks otstarbekaks loobuda teiste laevafirmade teenusest ja hakata kaupa oma ookeanilaevadele ise ette vedama.
    Pusa sõnul veetakse esialgu ainult enda konteinereid, teiste merekonteinereid vedama ei hakata. ?Me oleme maailmas üks suuremaid konteinerite vedajaid ja rohkem otsime kaupa ikkagi meie suurtele ookeanilaevadele, kui lihtsalt Läänemere sadamatesse vedamiseks,? lausus Pusa.
    ESTMA tegevdirektor Teet Tammiste loodab, et MSCi hakkab siiski ookeanihindade kõrval pakkuma ka ainult Euroopa sadamate vahelisi hindu. Tammiste sõnul on pärast ESF Euroservice ja CMA-CGM ajutist lahkumist Tallinna liinilt Eesti Merelaevandus hakanud tunnetama monopoli Antwerperni liinil ja asunud vaikselt hindu tõstma.
    Pusa väitel hakkab MSCi ainult Euroopa sadamate vahelisi hindu pakkuma ehk selle aasta jooksul, kui praegu liinil sõitvad 600 TEUd mahutavad laevad vahetatakse välja 1200 TEUd mahutavate laevade vastu. ?Probleem on selles, et juba praegu jäävad 600 TEUd mahutavad laevad väikseks, kuna Soomes on meil praegu nii palju kaupa?, rääkis Pusa. Kuid ta lisab, et MSCil pole mingit kasu hakata tegutsema Euroopa sadamate vahelises liikluses dumpinghindadega ja hinnatase püütakse jätta Eesti Merelaevandusega samale tasemele.
    Tammiste hinnangul kaotab varem MSCi konteinereid vedanud Eesti Merelaevandus oma kauba mahtudes nädalas 70-80 konteinerit. ?See on Merelaevanduse jaoks väga oluline arv,? sõnas Tammiste. Samas nendib Tammiste, et praegu vaid MSCi klientidele mõeldud laeva Eestisse tulek võib peita ka ebamugavusi MSCi enda klientidele. Kui varem veeti MSCi klientide kaupu Tallinnast minema kolm korda nädalas Eesti Merelaevanduse alustega, siis nüüd peab klient ootama kauba saatmisega nädala lõpuni laupäevani, kuni Tallinnast läheb MSCi laev. IK Speditori mere- ja raudteetranspordi osakonna juhataja Paavo Kollomi arvab aga vastupidi, öeldes et MSCi klientidele muutub transiidiaeg lühemaks, kuna MSCi seab oma laeva sõidugraafiku vastavusse ookeanilaevade väljumisaegadega.
    Venemaa seadus, mis lubab Aasiast saabuvaid kaupu riiki ainult Venemaa sadamatest, on sundinud katkestama ESF Euroservice ja CMA-CGMi laevade sisenemise Tallinnasse.
    ESTMA tegevdirektori Teet Tammiste andmetel on Venemaa seaduse jõustumine määramata ajaks edasi lükatud, kuid laevafirmade kliendid on seadusest aetud paanikasse. ?Kes vedasid kaupa Venemaale enne üle maismaa piiri katsetavad nüüd varianti läbi Peterburi sadama,? rääkis Tammiste. Kõik kaubalaevad, mis Peterburgi külastavad on kaupa täis ja seisavad lausa järjekorras, et sadamasse pääseda. Peterburgi sadam ei ole sellise kaubavoo vastu võtmiseks tegelikult valmis, möönab Tammiste. Tänu sellisele buumile on kaubaveohinnad Peterburgi sadamasse Tammiste väitel tohutult tõusnud ja laevafirmadel, kes teenindasid nii Tallinna kui Peterburgi ei olnud enam mõtet võtta kaupa Tallinnasse ja jätta Peterburgi kaup maha. Seetõttu otsustasid ka ESF Euroservice ja CMA-CGM lõpetada Peterburgi sõitvate laevade sisenemise Tallinna.
  • Hetkel kuum
Lavly Perling: Tallinna uus võim tallab Savisaare rada “Tasuta” asjade pakkumine halvab majanduse ja mõtlemise.
Visiooni asemel, mis teeks Tallinnast vaba inimese keskse ja konkurentsivõimelise linna, asetab uus linnavõim esikohale toetused ja soodustused, kirjutab erakonna Parempoolsed juht Lavly Perling vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Visiooni asemel, mis teeks Tallinnast vaba inimese keskse ja konkurentsivõimelise linna, asetab uus linnavõim esikohale toetused ja soodustused, kirjutab erakonna Parempoolsed juht Lavly Perling vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Euroopa investorid investeerivad üha enam kaitsetööstusesse
Alates veebruarist on hüppeliselt suurenenud investeerimine julgeoleku- ja kaitsetehnoloogia ettevõtete börsil kaubeldavatesse fondidesse, vahendab Financial Times.
Alates veebruarist on hüppeliselt suurenenud investeerimine julgeoleku- ja kaitsetehnoloogia ettevõtete börsil kaubeldavatesse fondidesse, vahendab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Legolinn sai valmis, nüüd on golfi aeg. Eestist lahkunud Sami Seppänen elab investeerimisportfellist
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
"See oli lihtsalt väga odav." Eesti ettevõtja põhjendab, miks ostis hotelli Soome-Vene piiril
Tallinna ettevõtjad, kes tegelevad kinnisvara flippimisega, on ostnud Soomes 100 toaga hotelli Venemaa piiri läheduses, lootuses, et Vene turistid tulevad ükskord tagasi. Kui turistid tagasi ei tule, on neil plaan B.
Tallinna ettevõtjad, kes tegelevad kinnisvara flippimisega, on ostnud Soomes 100 toaga hotelli Venemaa piiri läheduses, lootuses, et Vene turistid tulevad ükskord tagasi. Kui turistid tagasi ei tule, on neil plaan B.
Swedbank palkab privaatpanganduse varahalduse juhi LHVst
Swedbanki privaatpanganduse varahalduse juhiks saab endine LHV investeerimisteenuste juht Allan Gaidunko, teatas pank.
Swedbanki privaatpanganduse varahalduse juhiks saab endine LHV investeerimisteenuste juht Allan Gaidunko, teatas pank.