Kui ütled kliendile, et lased rahumeeli temal otsuse teha, näeb ta kohtumises endale kasulikku võimalust. Ta tunneb vähem survet ja nii suureneb tõenäosus, et ta huvi korral ostmata ei jäta. Kui tingimata tuleb telefonis esimese kõne ajal midagi müüa, siis peab kõigepealt tuvastama (ja äratama) paari küsimusega inimeses huvi. Alles seejärel räägi talle oma tootest.
Enne oma toote või teenuse tutvustamist tuleta kliendile meelde: tahad aidata tal hea otsuse teha ja sellepärast rõõmustab sind ?jah?, kuid ei tapa ka ?ei?. Klient ei tunne vajadust nuputada, kuidas sulle ?ei? öelda. Nii hakkab ta pakkumist suurema huviga kuulama ja jällegi suureneb tõenäosus, et kui tal on huvi, siis ei jäta ta ostmata.
Kui klient on öelnud su ostuettepanekule ?ei?, siis kui tahad, et klient ostaks, ära hakka vaidlema, et klient on teinud vale otsuse. See ajab iga inimese vihale.
Samas teab iga müüja, et kui klient ütleb ?ei?, ei tähenda veel see, et ta ei taha osta. Tihti ei ole klient lihtsalt piisavalt veendunud, et su toode on talle kasulik. Uuri, mis on keeldumise põhjuseks ja ütle, et mõistad teda. Nii ei lähe klient vihaseks, vastupidi, enamasti hakkab ta hoopis oma kõhklustest rääkima.
Võta seejärel oma parimad argumendid ja proovi näidata, miks tal oleks siiski kasulikum osta kui ostmata jätta. Kui klient otsustab ikkagi ostmata jätta, siis austa kliendi otsust. Nii näeb klient, et soov on teda aidata. Selline käitumine suurendab tõenäosust, et kliendi kõhklused hajuvad ja et ta ikkagi ostab.
Peamine moraal ? tuleta aeg-ajalt kliendile (ja endale) meelde, et kõikide ettepanekute eesmärk on aidata kliendil talle hea otsus teha. Nii ostavad ka need ostmisest huvitatud inimesed, kes muidu liigse surve tõttu sinuga ei kohtuks või tehingu katki jätaks.
Need aga, kes hetkel ei osta, ostavad tulevikus.
Paar nädalat tagasi helistas mulle üks mu tuttav, kes on ametilt müügimees ja soovis kokku saada. Olin nõus. Kohtumisele minnes avastasin, et tegelikult jäi mul teadmata, miks ta tahtis kokku saada. Kuna olin teda paar korda varem seltskonnas näinud ja ta paistis olevat huvitav inimene, ei tundunud see siiski eriti olulisena. Kuigi ta seda otse välja ei öelnud, sai kohtumise alguses selgeks, et ta tahab mulle oma teenust pakkuda. Tundsin, et ei taha midagi osta, kuid heameelega kuulaks, mida head tal pakkuda on. Istusin ja mõtlesin endamisi: ?Loodan, et ta ei hakka mulle midagi väga pähe määrima.? Kahjuks ei läinud nii, nagu soovisin. Ta hakkas mulle õige pea õhinaga selgitama, miks ma kohe kindlasti pean seda teenust tema käest ostma...