• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,8%37 879,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,34
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,8%37 879,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,34
  • 28.03.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ESS teel Tallinna parkimiskontrolliks

ESS Eesti, põhimõtteliselt aga ka mõne teise turvafirma teenuse kasutamise määrab linnavalitsuse soov ühendada parkimispiletite müük parkimiskontrolliga ning leida selleks riigihankega ?kvalifitseeritud, vastava struktuuri ja kogemustega firma?.
?Praegusel dubleerimisel, kus kõrvuti seisavad parkimist korraldav ESSi töötaja ja linna parkimiskontrolör, pole mingit mõtet,? rääkis linnavalitsuse ühistranspordi teenistuse peaökonomist Peep Toompark. ?Sama firma hakkaks tegelema ka ühistranspordi piletite ja taksode kontrolliga.?
ESS Eesti avalike suhete direktori Indrek Lindsalu sõnul on neist kui konkursi võitjast rääkimine ennatlik. ?Oleme küll seisukohal, et parkimispiletite müügi korraldamine ja kontroll parkimise üle peaks olema ühtedes kätes,? ütles Lindsalu. ?Meie kandideerimisotsus sõltub aga riigihankekonkursi tingimustest.?
Lindsalu sõnul on ESSil parkimiskontrolli kogemused Tartust ja Pärnust, piletikontrolli kogemus aga eelmisel aastal alanud teenuse osutamisest Elektriraudtee ASile. ?Ainus, milles meil kogemust pole, on taksokontroll,? ütles Lindsalu.
Tallinna linnavalitsuse eilsel pressikonverentsil esitatud küsimusele, kas parkimiskontrolli teenuse ostmise initsiatiiv tuli ESSilt või linnavalitsuselt, vastas abilinnapea Toivo Ninnas, et algatus tuli linna poolt. ?Ja me ostame teenust sellelt firmalt, kes konkursi võidab,? sõnas ta.
Ninnase sõnul näitab linnavalitsuse suhtumist kas või seegi, et nähakse ette ka miljoni krooni suuruse leppetrahvi maksmine ESSile, juhul kui ta riigihankekonkurssi ei võida ja peab loobuma piletimüügi korraldamisest. Samas näeb linnavalitsus, et nii parkimise korraldajaks kui kontrollijaks oleks üks ettevõte.
Kontrolliteenuse ostmise eesmärk on volikogu otsuse eelnõu seletuskirja kohaselt vabaneda nende teenuste osutamisest, muuta tegevused efektiivsemaks ja suurendada linna piletitulusid.
Rahaliselt loodab linn kokku hoida umbes 8 miljonit krooni. Toivo Ninnase sõnade kohaselt on eraettevõttel võimalik pakkuda paremat hinda, ühendades kontrollteenistuste juhtimisstruktuurid ning rakendades paindlikumat palgakorraldust.
Riigihankega seoses vabaneb ametist 29 inimest, millega langeb ära peaaegu 14 miljoni krooni suurune kulu parkimiskontrolöride ülalpidamiseks. Samas on konkursi üheks linnapoolseks tingimuseks, et pakkuja kohustub tööle võtma vähemalt 75 protsenti senistest ühistranspordi ja parkimise kontrolöridest.
Vastupidiselt kulutuste vähenemisega parkimiskontrollile suurenevad taksokontrollile eraldatavad summad neljakordseks (0,2 miljoni krooni asemel 0,8 miljonit) ning taksokontroll muutub ööpäevaringseks. Esialgse kava kohaselt suurenevad rohkem kui poole võrra kulud piletikontrollile (4,2 miljoni asemel 9,3 miljonit krooni).
Trahvid laekuvad vaatamata nende määraja muutumisele linnaeelarvesse ning kontrollteenuse korraldaja ei teeni sissenõutud trahvide arvel. Küll saab ettevõtja Ninnase sõnul lepingus fikseeritud summast ülelaekunud rahast preemiaprotsente.
Kui suur on uuele teenuse osutajale makstav summa, ei osanud Peep Toompark öelda.
Indrek Lindsalu sõnul pole avaliku teenuse osutamine seotud eelkõige kasumiga. ?Sel puhul on oluline kindel partner, kellega näiteks välismaise kogemuse najal võiks sõlmida ka poole sajandi pikkuse lepingu, mille tingimusi aeg-ajalt läbi vaadatakse,? rääkis ta.
Praegu korraldab AS ESS Eesti parkimist Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Kuressaares. Tallinnas korraldatakse ka parkimispiletite ja -kaartide müüki kesklinna valveta tasulisel parkimise alal, Pirita linnaosas, Vabaduse ja Viru väljaku parklas ning Sakala Keskuse parklas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele