• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 27.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksukohustuslasel on õigus esitada vastuväiteid

Maksumaksja elukoht on koht, kus inimene alaliselt või peamiselt elab. Elukoht võib üheaegselt olla mitmes kohas. Kui isiku elukohta ei saa kindlaks määrata, loetakse tema elukohaks tema igakordne viibimiskoht.
Tegevuskoht on maksumaksja püsiva ja kestva majandus- või kutsetegevuse toimumise koht.
Püsiv tegevuskoht on koht, mille kaudu täielikult või osaliselt toimub mitteresidendi püsiv majandustegevus Eestis. Püsivat tegevuskohta omavaks loetakse ka mitteresident, kelle majandustegevus Eestis toimub vastavalt tulumaksuseaduses sätestatule volitatud esindaja kaudu.
Maksuhalduri ülesandeks on:
kontrollida maksude arvestamise ja tasumise õigsust ning jälgida, et makse tasutaks ja maksusoodustusi kohaldataks seadusega sätestatud suuruses ja korras;arvestada ja määrata seadusega sätestatud juhtudel tasumisele kuuluv maksusumma ja intress ning tagastada enammakstud või hüvitatavad summad;nõuda sisse maksuvõlad;kohaldada maksuseaduste rikkujate suhtes seadusega lubatud sunnivahendeid ja karistusi.
Maksuhaldur peab menetluse läbi viima võimalikult lihtsalt, kiirelt ja efektiivselt, vältides üleliigseid kulutusi ja ebamugavusi, järgides sealjuures haldusmenetluse üldpõhimõtteid ning tagades menetlusosaliste õiguste kaitse.

Hetkel kuum

Maksuhaldur on maksude tasumise õigsuse kontrollimisel ning maksusumma määramisel kohustatud arvestama kõiki asjas tähendust omavaid, s.h nii maksukohustust suurendavaid kui ka vähendavaid asjaolusid.
Maksuhaldur otsustab maksude tasumise õigsuse kontrollimisega seotud toimingute sooritamise vajaduse ning toimingute liigi ja ulatuse ning kogub asja otsustamiseks vajalikke tõendeid. Maksuhaldur ei ole maksustamise seisukohast tähendust omavate asjaolude väljaselgitamisel seotud ainult menetlusosalise poolt esitatud taotluste ning tõenditega.
Kui maksuhaldurile on seadusega antud volitus kaaluda abinõu kohaldamist või valida erinevate abinõude vahel, teostab maksuhaldur kaalutlusõigust kooskõlas volituse piiridega ja õiguse üldpõhimõtetega, arvestades olulisi asjaolusid ja kaaludes põhjendatud huve.
Maksukohustuslasel on õigus enne tema õigusi puudutava haldusakti andmist esitada maksuhaldurile oma arvamus või vastuväited.
Nimetatud õigust ei pea maksuhaldur maksukohustuslasele tagama kui:
viivitusest tuleneva kahju ennetamise või avalike huvide kaitse eesmärgil on vaja viivitamata tegutseda;maksuhaldur ei kaldu kõrvale maksukohustuslase poolt avalduses, taotluses või selgituses toodud andmetest ning puudub vajadus lisaandmete saamiseks;asja ei otsustata maksukohustuslase kahjuks;arvamuse või vastuväidete esitamise võimaldamisega kaasnev teavitamine ei võimalda saavutada haldusakti eesmärki;muudel seadusega sätestatud juhtudel.
Maksuhaldur annab maksukohustuslase taotlusel teavet tema poolt tasumisele kuuluvate maksude, maksusumma arvutamise korra ning määramise aluste kohta, annab selgitusi maksudeklaratsiooni täitmise ning taotluse esitamise kohta.
Vajaduse korral selgitab maksuhaldur maksukohustuslasele tema õigusi ja kohustusi maksumenetluses.
Maksukohustuslasel on õigus tutvuda maksuhalduri poolt tema kohta kogutud andmetega ning teha neist koopiaid või väljavõtteid.
Maksuhaldur on kohustatud maksukohustuslase taotlusel väljastama talle kirjaliku tõendi või tegema kättesaadavaks andmed maksukohustuslase maksuvõlgade suuruse, samuti tema poolt tasutud, temale tagastatud või tasaarvestatud maksusummade ja intressi kohta, mille sundtäitmise aegumistähtaeg (1?7 aastat) ei ole möödunud.
Maksukohustuslasel on õigus taotleda maksuhaldurilt tõendit maksuvõlgade puudumise kohta. Maksuhaldur on kohustatud maksuvõlgade puudumise tõendi väljastama ka juhul, kui maksukohustuslase maksuvõlg kõikide sama maksuhalduri poolt hallatavate maksude puhul ei ületa 100kr või kui maksuvõla tasumine on ajatatud.
Tõend väljastatakse või selle väljastamisest keeldutakse 5 tööpäeva jooksul taotluse saamisest arvates. Tõendi väljastamine ei kustuta maksuvõlga ega võta maksuhaldurilt maksuvõla sissenõudmise õigust.
Maksuseaduste ühetaoliseks kohaldamiseks maksuhaldurite poolt on rahandusministeeriumil, maksuametil ja tolliametil õigus anda maksuseaduste selgitamiseks ja tutvustamiseks selgitusi ja juhendeid. Need selgitused ja juhendid ei ole maksukohustuslasele siduvad.
Maksuhalduri poolt maksukohustuslasele või kolmandale isikule õigusvastaselt tekitatud kahju hüvitatakse vastavalt riigivastutuse seaduses sätestatule.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele