Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müügirekordi taga karm turuvõitlus

    Viimastel aastatel on tavapäraseks saanud, et uute autode müük pidevalt kasvab. Kui 1999. aastal müüdi Eestis kokku 7713 uut sõiduautot, siis tänavu müüdi neid ainuüksi aasta esimesel kuuel kuul peaaegu sama palju ? 7571. Praeguse turuliidri, Peugeot?sid müüva ASi Kommest Auto ennustuse kohaselt kasvab uute autode müük aasta lõpuks mullusega võrreldes ligi 15 protsenti. Esimesel poolaastal oli kasv 21 protsenti.
    Konkurentsis püsimiseks tuleb teha aga järjest suuremaid pingutusi, mis seisnevad tavaliselt soodsamate liisinguvõimaluste ja erihindade pakkumises. Automüüjate sõnul on areng konkurentsi tugevnemise suunas eriti kiire olnud just paaril viimasel aastal.
    ?Kui varem tehti sooduspakkumisi ainult Motorexil, siis nüüd on aasta läbi Motorex,? hindas Esma Auto müügidirektor Hindrek Männik, ?erihinnad ja soodusliisingud on kogu aeg.?
    Enamik uutest autodest müüaksegi liisinguga. Kommest Auto turundusjuhi Marek Vihuri sõnul on nende liisingufinantseerimise osa 75 protsenti, Toyotasid müüval Amserv Autol firma müügidirektori Teet Rüütmaa kinnitusel koguni 90 protsenti.
    Konkurents on viinud ka liisinguintresside kahanemisele. Volkswageneid müüv Aasta Auto pakub 5,5-, Amserv 7,5protsendilist soodusliisingut.
    Suvel suureneb märgatavalt eraisikutest autoostjate osakaal. Aasta Auto 5,5protsendiline soodusliising on suunatud eelkõige just suvel puhkavatele eraisikutele. Esma Autol, MB Autokeskusel ja Kommest Autol otse suvele suunatud kampaaniat müügijuhtide sõnul ei ole.
    Peamiselt sõiduautodega kauplevate automüüjate sõnul ei kuiva turg suvel sugugi kokku. ?Volkswageni puhul on suvel alati vastupidine efekt ? müüme siis hoopis rohkem autosid,? sõnas Aasta Auto müügijuht Rein Kullamaa. Tema sõnul on klientideks 60 protsendi ulatuses eraisikud.
    Levinud eripakkumise liik on ka parem varustus ? lisavarustuse paketi saab soetada väiksema hinnaga või antakse lisavarustus autoga n-ö tasuta kaasa. ?Otseselt hinda soodsamaks ei tehta,? väitis Amservi müügidirektor Rüütmaa.
    Ent millegi arvel peavad eripakkumised siiski tulema. ?Selge see, et neid tehakse kasumi arvel,? sõnas Rüütmaa. ?Aga nii jõhker konkurents küll ei ole, et järjest enam autosid müües teeniksime sama kasumi.?
    ?See on müüjate foobia, et kui allahindlust ei tee, siis on jama. Konkurents läheb küll iga päevaga tugevamaks, aga Kommest ei rihi sellele, et oleks pidevalt mingi sooduspakkumine,? märkis Kommest Auto turundusjuht Vihuri. Rüütmaa Amservist lisab, et eelkõige peavad ikka müüdavad autod konkurentsivõimelised olema.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.