• OMX Baltic−0,15%302,64
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,33%1 988,24
  • OMX Vilnius0,00%1 195,71
  • S&P 5000,00%5 663,94
  • DOW 300,00%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,38%8 564,09
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,24
  • OMX Baltic−0,15%302,64
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,33%1 988,24
  • OMX Vilnius0,00%1 195,71
  • S&P 5000,00%5 663,94
  • DOW 300,00%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,38%8 564,09
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,24
  • 31.07.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edukalt läbitud maitsmistest ei taga müügiedu poes

Toote läbilöögivõimelisust on riskantne ennustada, näiteks äädikamaitselised kartulikrõpsud jätavad Eesti tarbija külmaks, kuid Suurbritannias on saanud nendest ühed müüdavamad krõpsud.
Samamoodi pole kuigi menukas lagritsamaitseline jäätis, rääkis Konsumi ostu- ja sortimendikomisjoni juht Madis Suiste. Viletsalt edeneb Mehukatti ja kahvatute vorstide müük. ?Ostja eelistab punast vorsti, aga see on punane tänu nitritile,? kommenteeris Suiste.
Ebapopulaarsete lihatoodete nimekiri pikeneb veel Rakvere Lihakombinaadi salatirohelisse pakendisse pandud lahjade vorstide ja viineritega. ?Arvatakse, et tervislik toit on ainult kaalikas ja kapsas, seepärast vaatavad need, kes tahavad tervislikult toituda, lahjadest lihatoodetest mööda,? kommenteeris Rakvere Lihakombinaadi turundusjuht Janek Oblikas.
Tarbijahuvita toodetena nimetavad kaubandusspetsialistid veel hapupiimatooteid, eriti siis, kui tootel puudub bakteri viite märgistus. Näiteks mõne aasta eest Ühinenud Meiereide müüki paisatud AB hapupiim võeti kärmesti tootmisest maha. Nüüd proovitakse magusate maitsestatud hapupiimajookidega, kuid väga suurt edu müüjad ei märka.
?Meierei hapupiimajookidest on kõige kehvemini müünud kirsimaitseline hapupiim Haps,? märkis Meieri Tootmise ASi turundusjuht Aivo Varem.
Kehvasti on läinud ka Tartu Õlletehase jõhvikamaitselisel veel. Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop toob peamise põhjusena välja maitse. Läbi lööb tema sõnul sidrunimaitse, mida kinnitab ka statistika ? 80 protsenti maitsestatud vetest sisaldab sidrunit.
Kanaliha toodetest pole populaarsed broileriliha konservid. ?Talleggi konservide nädala keskmine müük erineb broileri ja broileritoodete gruppide müügist 30?40 korda,? rääkis Talleggi turundusjuht Kristi Männik.
Tootjate hinnangul selgub toote populaarsus tavaliselt paari kuuga. Kuid ebaedu korral ei anta sageli kohe alla. Meierei maasika- ja banaanimaitseline puding seisis Varemi sõnul müügis ligikaudu kaks aastat, oodates oma aega, mis jäigi tulemata.
Teinekord võib päästa see, et maitsetrendid ja toote-eelistused muutuvad. Võib-olla on ka mõne aja pärast saanud äädikamaitselistest kartulikrõpsudest või lagritsajäätisest menukaup.
?Ükski toode pole halb, see ei vasta lihtsalt tarbija maitsele,? nentis Suiste ja lisas, et näiteks lagritsamaitseline jäätis on soomlaste seas juba hinnatud toode.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele