• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,05%44 791,73
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,6
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,05%44 791,73
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,6
  • 28.11.02, 08:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eesti suurpangad eiravad kaardimakse reklaamis seadust

Kolme suurpanga ühise kaardikeskuse tellitud teleklipp läheb vastuollu Eesti reklaamiseadusega.
Alates oktoobri lõpust Kanal 2 ja TV 3 ekraanil jooksev reklaam jätab nimelt vaataja eest varjule, kes on tellija ehk avalikustaja, kirjutab Postimees.
Reklaamiseadus nõuab, et reklaamis peab avalikustaja kohta sisalduma selgelt eristatav teave, olgu tekstina või Eestis registreeritud kaubamärgi kaudu.
Paarisekundilistes klippides ekraanile ilmuvat prillidega siilionu saadab üksnes tekst ?Maksa kaardiga!?. Reklaami tellinud kaardikeskusele, kelle omanikeks on Hansapank, Ühispank ja Sampo Pank, ei sisaldu viidet sõnas ega pildis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii Hansa- kui Ühispank möönsid, et reklaamis puudub tõepoolest tellijale viitav nimi või logo. Kuid mõlemad avaldasid Postimehele saadetud sõna-sõnalt kattuvates vastustes veendumust, et reklaamikampaania ei ole kõigele vaatamata eksitav ega kahjusta tarbija huve.
?Antud reklaamikampaania puhul ei ole tegemist konkreetse ettevõtte ärihuvide esindamisega, vaid sektoripõhise reklaamiga, mis püüab tarbijale tutvustada finantsteenuste lihtsamaid ning käepärasemaid kasutusvõimalusi, mis on kooskõlas kaasaja nõuetega,? põhjendasid kaks suurpanka.
Tarbijakaitseamet saab peaspetsialist-juristi Terje Sauemägi sõnul reklaamiseaduse rikkujaid karistada esiteks ettekirjutusega, mis nõuab reklaami edastamise peatamist. Teiseks võimalikuks karistuseks on määrata kuni 50 000 krooni suurune trahv.
Sauemägi kinnitusel on Postimehe huvi ?Maksa kaardiga!? kampaania vastu tarbijakaitsele piisav argument, et siilionu-klippide seadusele vastavuse küsimus menetlusse võtta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele