Maailma suurima majanduse autoturul oli detsember igati soodus, müüdi 1 444 765 sõidu- ja veoautot, selgub Autodata Corpi ülevaatest.
Enim, 36 suutis müüki kasvatada maailma suurim autotootja General Motors. Teistest nn. Detroidi suurde kolmikusse kuuluvatest firmadest kasvas Fordi müük 8,3 ja DaimlerChrysleril 0,8.
Toyota Motor suutis müüki aasta viimasel kuul kasvatada 2, Honda Motor 10. Nissani müük vähenes detsembris 2,2.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aasta kokkuvõttes müüdi mullu 16,8 sõidukit, mis jääb 2 võrra 2001. aasta tulemusele alla. 2001. oli aga ka USA ajaloo teine parim automüügiaasta. Mullune aasta oli nii mitmelegi välismaisele autotootjale ajaloo parim müügiaasta USAs. Nii kasvas BMW müük 20, Hondal 3,3 ja Toyotal 1.
Aastaga kaotas kohalikest tootjatest turuosa vaid Ford.
Kui kuuekümnendate alguses hõivas General Motors USA autoturust 60, siis mullu oli see 28,7 mis on 0,4 suurem kui 2001. Kontserni turuosa kasvas ka 2001 aastal. Viimati suutis ettevõte kaks aastat järjest turuosa suurendada 1976. aastal.
?Eelmine aasta oli meie jaoks ülihea,? lausus ettevõtte asepresident John Smith.
General Motorsi müügi ja turuosa kasvu põhipõhjuseks võib pidada soodsat 0 intressiga järelmaksu. Erinevate soodusmüügi programmide lõppemine annab analüütikutele põhjust uskumiseks, et järgnevad kuud automüügis enam nii roosilised ei ole.
Kuigi detsembrikuu müük on laovarud tühjaks ammutanud, teatasid nii General Motors kui Ford, et plaanivad I kvartalis toota vähem autosid kui mullu samal ajal.
Murelapseks on ka ameerika autotootjate suured kulud. Nii läks üks auto General Motorsile novembriga lõppenud arvestusliku aasta jooksul maksma 2431 dollarit (36 732 krooni) ning detsembris suurenes see summa veelgi. Samal ajal on Toyota jaoks auto omahind 526 dollarit (7948 krooni).
General Motorsi analüütik Paul Ballew tõdes The Wall Street Journalile, et kontsern püüab jätkuvalt müüki parandada ja võita tagasi viimase kahekümne aastaga kaotatud kliendid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
General Motors kuulutas välja järjekordse müügi turgutamise programmi, võimaldades 5aastast 0intressiga järelmaksuvõimlaust ning 6aastastele lepingutele 1,9 intressi.
See ei tule aga ettevõttele endale kasuks. ?Autotootjad alandavad hindu ning müük kasvab, aga minu arvates ei ole see sugugi positiivne. Hinna alandamisega püütakse kasumi asemel mahte ja seda ei saa ettevõtetele küll kasulikuks pidada,? lausus Financial Timesile Deutsche Banki analüütik Rod Lache.
Samas usutakse, et jätkuv hinnakonkurents hoiab tänavu müügimahte suurest langusest, kuid teisalt varjutavad tulevikuväljavaateid kõikuv tarbijausaldus ning tööpuuduse kasv.