• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 2251,26%45 354,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,43
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 2251,26%45 354,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,43
  • 20.01.03, 15:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Juchnewitsch: Kiirraudtee Euroopasse on liigkallis

Endine Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch peab kiirraudteed Euroopaase liiga kalliks projektiks.
Lõputult on vaieldud raudtee reisiveo kontseptsioonide üle, kuid üks on ilmselge, reisijate vedu raudteel ja eriti sellesse investeerimine Euroopa standardite järgi on rahaliselt päris laostav tegevus, kirjutab praegu Tallinna Sadama SRÜ-suhete direktorina töötav Juchnewitsch homses Äripäevas.
Kõne all on projekt Tallinnast läbi Pärnu Riia peale, edasi Kaunas ja Varssavi ja seda kiirusega kohati kuni 200 km/h.
Leedus on tehtud tõsine otsus ehitada umbes 80 km eurolaiusega 1435 mm raudteed piirilt Kaunaseni, hinnates maksumuseks 85-90 mln USD.Võrdlusena Soomes Kerava lähedal realiseeritakse 2004 a.76 km kaherealist kiirelektriraudteed maksumusega 235 mln eurot. Kasutatakse Pendolino elektrironge 6 vaguniga, 1 rongi maksumus 12-15 mln eurot. Tehes võrdluse ja võttes vahemaaks Tallinnast Leedu- Poola piirini 740 km võib igaüks korrutades avastada astronoomilisi numbreid. Hinnanguliselt kuni 5 miljardit eurot, kirjutab Juchnewitsch.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele