Tallinna Sadama visiooniks on saada turuliidriks Läänemere sadamate hulgas, teatas ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Riho Rasmann.
Seda mitte ainult kaubamahult ja reisijate arvult vaid ka klienditeeninduse kvaliteedilt ja efektiivsuselt lisas Rasmann tänasel Äripäeva konverentsil ?Pealinna regioon kui Eesti arengu mootor?.
Selleks peab kaasa aitama umbes 25 hektari suurune sadama juures olev vaba tsoon, kus kaubakäitlemisest vabaks jäänud territooriume hakatakse lisaks traditsioonilisel tegevusele kasutama ka elamis-, kaubandus-, ja teeninduspindade arendamisel. Rasmann tõi näiteks , et tegu peaks olema sadamaga, mis on kui kaidega kaubanduskeskus, vabaajakeskus, turistide Meka, kalarestoranide rajoon, Vanalinna Värav, kontserdiväljak, konverentsikeskus jne.
Kogu rannaala peab saama võimalust mööda avatud, rääkis Rasmann. Paljassaare sadam peaks saama arenenud tööstuspargiks ja jaotuskeskuseks aga mingil määral ka vaba aja keskuseks. Vanasadam peab olema kui pärl Balti mere sadamate seas, mis on ka moodsaks linnakeskkonnaks. Vene-Balti sadam on Rasmanni sõnul naftasadamana oma tähtsust kaotamas, kuid on tähtis laevaehitusele. Miinisadama visiooniks on olla sõjalaevade sadam, loetles ta. Lennusadam on ideaalne tulevase vaba aja veetmise kohana ja jahisadamana.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Muuga sadam peaks tulevikus olema lisaks traditsioonilistele sadamateenustele ka tööstuspark, vabakaubandustsoon, aga ka informatsioonikeskuse ja sotsiaalse orientatsiooniga keskus.
Selleks on võimalus laiendada praegust üle 56 ha suurust territooriumi üle 52 ha võrra. Investeeringuteks nähakse koheselt ette Rasmanni sõnul 180 mln krooni ning müük algab selle aasta teises kvartalis.