Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tähtajast kinnipidamine on hinnast olulisem

    Üks blokk meie pooolt sadakonna Eesti ettevõtte seas läbiviidud küsimustikust keskendus nende kriteeriumite hindamisele, mis on siinsete ettevõtete jaoks infotehnoloogia-alase partneri valikul olulised. On ju õige partneri valik iga ettevõtte jaoks üks esimesi ja olulisemaid otsuseid, mille selle firma juhid peavad langetama. Nagu meie korraldatud küsitlus näitas, hindavad Eesti ettevõtted neid IT-firmasid, kes mõjuvad usaldusväärselt, suudavad mõista kliendi vajadusi ja pidada kinni töö tähtaegadest.
    Väitele, et IT-partneri valikul on oluline tema usaldusväärsus ja tuntus turul vastas 43 küsitletutest, et nad on sellega täiesti nõus, ning 35 oli pigem nõus. Seega hindas 78 partneri usaldusväärsust ja tuntust turul kõrgelt, mistõttu uutel firmadel, kes tahavad tulla IT-turule, on küllaltki raske ennast tõestada ning edu saavutada.
    Edule võivad aga loota sellised firmad, kes on ühelt poolt olnud turul pikemat aega ning suutnud osava turunduse ja suhtekorraldusega saavutada hea reputatsiooni ja tuntuse, kuid teiselt poolt ka firmad, kes suudavad tänu teostatud projektidele ja rahulolevatele klientidele mõjuda usaldusväärsena. Edukalt läbiviidud projektid on IT-firma jaoks parim võimalus enese müümiseks ja usaldusväärsuse kinnitamiseks.
    Järgnevalt uurisime, kas IT-partneri valikul on oluline tema võime mõista kliendi vajadusi. Kas siin ei ole vastuste seas kaksipidi mõistmist: 86 valimist oli sellega täiesti nõus ja 12 pigem nõus. Liialt tehnilise keele kasutamine, pealiskaudsus, suutmatus avastada kliendi IT-alaseid kitsaskohti, lähtumine enese teadmistest, loodud lahendustest ja mitte kliendi vajadustest on olnud probleemid, millega infotehnoloogiateenust sisseostvad ettevõtted on ikka kokku puutunud, ning sellega ei olda rahul.
    Oma ettevõtte kogemuste põhjal võime küll öelda, et mitte alati ei tea ka kliendid ise oma vajadusi, kuid sel juhul tuleb teha seda rohkem tööd nende väljaselgitamiseks, mitte aga hakata tööga pihta, sest sel juhul on võimalikud probleemid projekti lõppfaasis väga tõenäolised.
    Samuti uuriti küsitletute käest, kas IT-partneri valikul on oluline tema pakutavate teenuste soodne hind. Siinkohal üheselt mõistetavat konsensust vastajate hulgas täheldada ei saanud, sest täielikult nõustus selle väitega 24 protsenti vastanutest, 39 protsenti oli pigem nõus ning pigem ei nõustunud sellega 30 protsenti vastanutest. Kindlalt eitavalt seisukohal oli 7 protsenti vastanutest.
    Võib tõdeda, et hinda tähtsustavad kliendid omasid ülekaalu nende ees, kes seda nii palju ei tähtsustanud. Kuna valimis moodustasid suure osa väikese ja keskmise suurusega ettevõtted, kelle IT-eelarved ei ole väga suured, siis on teatav hinnatundlikkus ka mõistetav. Samas näitasid teised küsimused küllaltki selgelt, et kõige rohkem tähtsustab klient siiski teenindusega seotud asjaolusid (vajaduste mõistmine) ja sel juhul on hind teisejärguline.
    Subjektiivset kommentaari juurde lisades võib öelda, et aasta-aastalt on hinna osa otsuste tegemisel kahanenud. Kui ettevõttel on olemas infotehnoloogia arendamiseks pikaajaline strateegia, siis ei kõhelda täna enam teha kulukat ostuotsust, kui ollakse veendunud, et järgnevatel perioodidel tasub investeering end ära. Kui IT-alane koostööpartner suudab tehtava investeeringu vajaduse oma kliendile majanduslikult ära põhjendada, siis on juhid valmis neid aktsepteerima, sest nad käsitlevad seda kui iga teist investeeringut, mis teenib ettevõtte eesmärke ja aitab parandada majanduslikke tulemusi.
    Uuringu käigus küsisime ka ettevõtete hinnanguid IT-partneri valikul selle kohta, kas partneri valimisel on oluline tema tähtaegadest kinnipidamine. Väitega, et see on kõige tähtsam, oli täiesti nõus 83 vastanutest ja 15 oli pigem nõus. Tulemus näitas üsna selgelt, et IT-firmade suutlikkus pidada tähtaegadest kinni on potentsiaalsete klientide jaoks väga oluline.
    Infotehnoloogia konsultatsioonifirma Net Group viis aprillikuus läbi uuringu, mis käsitles Eesti ettevõtete infotehnoloogilist olukorda. Uuringu eesmärgiks oli selgitada välja Eesti ettevõtjate ootused ja vajadused IT-partnerite suhtes. Valim koosnes ettevõtetest, mis omasid erinevaid kokkupuuteid IT-firmadega ja kasutasid töökohtades arvuteid. Siinses artiklis on välja toodud põhilised uuringu tulemused, mille põhjal saab teha järeldusi ja üldistusi.
    Kui küsida ettevõtete käest põhjuseid, mis on tinginud koostöö katkemise senise partneriga, siis on üks sagedamini mainitavaid partneri suutmatus tähtaegadest kinni pidada. Selle üheks põhjuseks on kliendi vajaduste puudulik selgitamine, aga ka konkreetsest olukorrast sõltuvad põhjused: projektijuhtimise vead, halb kommunikatsioon. Ka küsitlus kinnitas lihtsat tõde, et täna on konkurentsieelis neil ettevõtetel, kes suudavad hinnata õigesti projekti keerukust ja ulatust ning püstitada sellest lähtuvalt reaalsed tööde ajakavad ja hiljem nendest kinni pidada.
    Täna töötavad ärimudelid ei sobi kõige paremini enam tulevikku ja seepärast peavad kõik ettevõtted olema valmis muutusteks. IT-l on siin täita oluline roll ja seepärast tähtsustub õige IT-partneri valik üha enam. Partneritelt IT-teenust sisse ostes ei ole alati garanteeritud rahaline kokkuhoid, küll aga peaksid paranema IT-protsesside kvaliteet ja kokku hoitakse juhtimisressurssi ning aega. Kõigepealt peaksid ettevõtted aga paika panema IT-strateegia ja peamised äriprotsessid.
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peeter Koppel: ees võib oodata inflatsiooni teine laine
SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel hoiatas Äripäeva raadio hommikuprogrammis teise inflatsioonilaine eest ning hindas, et kuigi energiahinnad on kindlasti üks oluline inflatsiooni komponent, siis päris juurpõhjusena seda vaatlema ei peaks.
SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel hoiatas Äripäeva raadio hommikuprogrammis teise inflatsioonilaine eest ning hindas, et kuigi energiahinnad on kindlasti üks oluline inflatsiooni komponent, siis päris juurpõhjusena seda vaatlema ei peaks.
Investor, kelle juures käivad rahahädas inimesed nõu küsimas
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Nädala raadiohitid: kas turgudel optimismi jagub?
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.

Olulisemad uudised

USA töötus kukkus 53 aasta madalaimale tasemele
Jaanuaris palkasid USA tööandjad prognoositust enam töötajaid ja töötus kukkus madalaimale tasemele 1969. aastast saadik.
Jaanuaris palkasid USA tööandjad prognoositust enam töötajaid ja töötus kukkus madalaimale tasemele 1969. aastast saadik.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.